Ik heb momenteel een >15 jaar oude auto die ik als zakelijke auto heb geadministreerd. De economische waarde van de auto is beperkt, 22% bijtelling is derhalve verwaarloosbaar. Ik overweeg een tweede auto aan te schaffen, wederom >15 jaar oud maar als echte klassieker met een hoge economische waarde. Mijn vraag is tweeledig: kan ik twee wagens op de zaak zetten en ten tweede, kan ik de bijtelling van de tweede wagen voorkomen door hiervoor een sluitende rittenadministratie bij te houden met minder dan 500 prive kilometers voor deze tweede wagen alleen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Efefes
Efefes
Ik heb momenteel een >15 jaar oude auto die ik als zakelijke auto heb geadministreerd. De economische waarde van de auto is beperkt, 22% bijtelling is derhalve verwaarloosbaar. Ik overweeg een tweede auto aan te schaffen, wederom >15 jaar oud maar als echte klassieker met een hoge economische waarde. Mijn vraag is tweeledig: kan ik twee wagens op de zaak zetten en ten tweede, kan ik de bijtelling van de tweede wagen voorkomen door hiervoor een sluitende rittenadministratie bij te houden met minder dan 500 prive kilometers voor deze tweede wagen alleen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10002-tweede-auto-op-eenmanszaak-bijtelling-dubbel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag