stel je voor dat er een BV x is die je opricht samen met iemand anders en die andere persoon neemt een meerderheid van de aandelen.
In welke gevallen is dat link? Of is dat niet link?
maw: die andere persoon heeft automatisch de meerderheid van stemmen bij aandeelhouders vergaderingen en kan dus de statuten veranderen etc etc.
zitten hier concrete risico's aan?
maw stel je voor over 3 jaar is de bv super succesvol, kan die andere persoon dan misbruik maken en de boel zo omgooien zodat degene met de minderheid benadeeld wordt? Of wordt diegene hier voor beschermd?
het lijkt me dat dit wel snor zit omdat er anders nooit investeerders zouden induiken in een bedrijf, maar misschien zie ik dit helemaal fout.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TheDude
TheDude
Hoi,
stel je voor dat er een BV x is die je opricht samen met iemand anders en die andere persoon neemt een meerderheid van de aandelen.
In welke gevallen is dat link? Of is dat niet link?
maw: die andere persoon heeft automatisch de meerderheid van stemmen bij aandeelhouders vergaderingen en kan dus de statuten veranderen etc etc.
zitten hier concrete risico's aan?
maw stel je voor over 3 jaar is de bv super succesvol, kan die andere persoon dan misbruik maken en de boel zo omgooien zodat degene met de minderheid benadeeld wordt? Of wordt diegene hier voor beschermd?
het lijkt me dat dit wel snor zit omdat er anders nooit investeerders zouden induiken in een bedrijf, maar misschien zie ik dit helemaal fout.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10053-minderheids-aandeelhouder-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag