• 0

vragen oprichting NV

beste iedereen,

 

Ik wil beginnen met de start van mijn bedrijf. dit wil ik doen in een NV vorm, zodat ik direct aandelen kan gaan verkopen en investeerders / beleggers dit kunnen kopen. en ik direct over kapitaal beschik.

 

is dit een verstandige keus om het zo aan te pakken?

of hebben jullie jier andere en/of betere ideeen over

 

dan hoor ik die graag.

 

Met vriendelijke groet,

Richard

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Richard,

Voor zover ik weet mag je binnen 1 jaar na oprichting van de besloten vennootschap de aandelen niet verkopen.

Is het trouwens wel verstandig om een besloten vennootschap op te richten? Denk eens aan een vennootschap onder firma of comm. vennootschap. Afhankelijk van de onderneming zou je zelfs een Ltd kunnen kopen, daar zijn nog geen beperkingen t.a.v. het aandelenkapitaal.

Suc6

 

Rob

Link naar reactie
  • 0

Het startkapitaal NV is thans Eur 45.000,-, ook een overweging lijkt me. Het voordeel van een NV boven een BV kan zijn dat de aandelen van een NV makkelijker verhandeld kunnen worden als van een BV en met aandelen certificaten kan worden gehandeld. Maar....waarom denk je dat direct na het opstarten al investeerders de aandelen willen kopen? Wat is het voor soort onderneming, en wat zijn je plannen ermee? Je doelstellingen en toekomstverwachtingen moeten je juridische vorm van de onderneming gaan bepalen.

 

Let us know...

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
  • 0

Wat voor bedrijf wil je beginnen in de NV vorm? Een NV niet de meest geeigende vorm om een onderneming mee te starten. Wanneer de enige keuze is het aantrekken van kapitaal dan kun je ook overwegen om een BV en tevens een stichting administratiekantoor op te richten en een deel van de aandelen te certificeren. Certificeren van aandelen heeft als bijkomend voordeel dat het stemrecht op de "aandelen"beperkt is.

 

Zijn er buiten het genoemde motief nog andere overwegingen om de onderneming in een rechtspersoon te starten?

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 67 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.