Ik heb gezocht en gezocht maar kan het nergens duidelijk op internet vinden.
Klopt het, dat als je binnen Europa maar buiten Nederland wat aan 'n klant levert je btw moet afdragen? Dat je alleen geen btw af hoeft te dragen als je aan 'n bedrijf levert die een btw nummer heeft?
Ik dacht dat het zo zit, maar ik heb nu 'n klant in Noorwegen die zeker is dat zij geen btw hoeft te betalen. Ik heb gezocht op belastingdienst maar kon niets vinden. Is er toevallig een accountant hier die kan laten weten of ik gelijk heb? Hoe zit het trouwens als ik bv aan Amerika lever, hoef ik dan geen btw af te dragen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
anna82
anna82
Ik heb gezocht en gezocht maar kan het nergens duidelijk op internet vinden.
Klopt het, dat als je binnen Europa maar buiten Nederland wat aan 'n klant levert je btw moet afdragen? Dat je alleen geen btw af hoeft te dragen als je aan 'n bedrijf levert die een btw nummer heeft?
Ik dacht dat het zo zit, maar ik heb nu 'n klant in Noorwegen die zeker is dat zij geen btw hoeft te betalen. Ik heb gezocht op belastingdienst maar kon niets vinden. Is er toevallig een accountant hier die kan laten weten of ik gelijk heb? Hoe zit het trouwens als ik bv aan Amerika lever, hoef ik dan geen btw af te dragen?
Alvast heel erg bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10161-btw-vrij-binnen-europa-voor-particulieren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag