• 0

Bestaan er digi-spionnen om de concurrentie te volgen?

Er bestaan allerlei diensten om bij te houden wat de concurrent ofline doet. Wat-ie uitgeeft aan reclame, welke acties hij houdt, wat-ie per post of h-a-h laat bezorgen. Maar bestaan zulke services ook online?

 

Jaaah, ik ken de prijsvergelijkers.

 

Maar ik denk aan een Googspy voor Nederland, en wellicht zoiets als een banner scanner waarmee ik per sector of productgroep of zelfs geografische markt kan bijhouden wat mijn concurrenten doen.

 

Sterker nog: een shop spy die regelmatig scant wie er een webwinkel heeft in mijn productgroep, welke producten er verkocht worden tegen welke prijs, welke betaalsystemen gebruikt worden, hoe duur bezorging is en hoe snel, en zo voort.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat het internet al zoveel samenvoegwebsites bevat dat het niet meer de moeite is om specifiek daarnaar opzoek te gaan. Als je bijvoorbeeld naar: http://pw.tweakers.net kijkt zie je al een groot deel van je gevraagde gegevens.

 

Indien je producten niet in deze categorie vallen zijn er nog een hoop andere sites die iets vergelijkbaars aanbieden.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

  • 0

 

Zoals ik reeds zei: jaaaaaaaaaaaah, ik ken de prijsvergelijkers.

 

De Tweakers.net Pricewatch is de grootste prijsvergelijker voor hardware- en softwareproducten in Nederland, België en omringende landen. De database wordt samengesteld door bezoekers en internetshops, en onderhouden door Tweakers.net. Op dit moment bestaat de database uit 29.508 actieve producten met in totaal 184.698 prijsopgaven. Alle prijzen zijn inclusief BTW.

 

Waar ik op doel is iets heel anders.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Deze informatie kan je toch gewoon uit die prijsvergelijkers halen:

 

"wie er een webwinkel heeft in mijn productgroep, welke producten er verkocht worden tegen welke prijs, welke betaalsystemen gebruikt worden, hoe duur bezorging is en hoe snel, en zo voort."

 

Waarom zou je het daar niet uit willen halen? Het is gratis toegankelijk en is ook voorzien van geografische info. Kortom: Wat zoek je extra?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

  • 0

 

GoogSpy probeert per adverteerder na te gaan welke zoekreclame gemaakt wordt. Een bannerscanner zou banneractiviteiten monitoren. Je kan in de sfeer van competitive intelligence zo veel meer doen dan prijzen vergelijken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

http://www.googlealert.com/

en

http://www.google.com/alerts/

 

gratis internetdienst, die dagelijks automatische zoekacties via Google uitvoert en u de resultaten via e-mail toestuurt.

Handig, wanneer je wilt volgen welke informatie er over een bepaald onderwerp - bijvoorbeeld jezelf of concurrent (c: op internet wordt gepubliceerd.

 

M4M (Multi for Media) is een zoekmachine marketing bureau gespecialiseerd in 'organic search'.

  • 0

Google-alerts zijn heel erg fijn...

 

Daarnaast zijn er ook nog trackingsites die wijzigingen op websites bijhouden:

 

http://www.trackengine.com

http://www.webagent.nl

http://www.watchthatpage.com

http://www.changedetect.com/

 

Maar specifieke "marktspionnen" ben ik online nog niet tegengekomen.

 

 

 

  • 0

 

Ben ik de enige die GoogSpy geprobeerd heeft? En de opvolger SpyFu?

 

Die dingen zijn wel aardig, maar ze werken niet goed in Nederland. En Google Alerts mist heel belangrijke links, daar kun je ook al niet op bouwen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

werkt volgens mij niet. Het aantal clicks / vertoningen worden vaak gemeten via een omweg afhankelijk welke partij er meet.

 

Je krijgt dus: Banner --> URL die de clicks meet --> bedrijf X

 

De banners van het bedrijf dat jij wilt tracken zijn dus niet direct zichtbaar omdat er een meting pagina tussenzit.

Video, smalfilm en 8mm naar dvd

Bedrijfsrapportages, promotiefilms

Duplicatie en replicatie

http://www.vidvd.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 30 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.