• 0

Kleine financiering mogelijk op termijn bij de bank?

L.S.

 

Samen met een vriend zijn wij bezig met het oprichten van een VOF.

We willen zelf importeren en dan leveren aan winkels.

 

Onze situatie: Mede vennoot: werkt partime en studeert parttime

Ik zelf fulltime student en een klein bijbaantje.

 

Onze inbreng is totaal €4000,-

 

Mocht het nou gaan lopen en over enkele maanden hebben wij meer geld nodig (wat wij zelf niet hebben) is het dan mogelijk om een bedrag van max. €5000,- te lenen bij de bank? Dan zijn wij vooral benieuwd hoe lastig dit te verkrijgen is.

 

Wij zijn nu bezig met een bedrijfsplan. Dit doen wij voor ons zelf om te gebruiken als leidraad. Dus evt. kunnen wij die dan aan de bank laten zien.

 

Ik wil dit graag weten omdat we dan een beter toekomst beeld hebben.

 

Gr. Elmer

 

 

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is mogelijk, met een goed plan

 

Ik vermoed dat een bank niet echt geïnteresseerd is om voor die paar tientjes omzet een ondernemingsplan te bestuderen.

 

Ik zou voor dit bedrag proberen zonder groot verhaal een rekening courant met een afdoende kredietlimiet te krijgen. Desnoods drie kleine kredietlimieten bij drie banken.

 

Je moet natuurlijk wel zelf het financieel risico onder ogen zien, als het onverhoopt minder goed loopt dan gedacht en je met schulden blijft zitten.

Link naar reactie
  • 0

We zijn Sander en ik, er is geen derde firmant.

 

Dank voor de reacties, ik heb ook nog even overwogen om bijv. bij een familielid of iemand uit mijn netwerk dan een lening aan te gaan. Maar mocht het mislukken heb ik liever een schuld bij de bank als bij een bekende.

 

We willen dit ook enkel doen als er al successen geboekt worden.

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

We zijn Sander en ik, er is geen derde firmant.

 

Dank voor de reacties, ik heb ook nog even overwogen om bijv. bij een familielid of iemand uit mijn netwerk dan een lening aan te gaan. Maar mocht het mislukken heb ik liever een schuld bij de bank als bij een bekende.

 

We willen dit ook enkel doen als er al successen geboekt worden.

 

Waarom geen persoonlijke lening van 10 mille zoals Christine voorstelt? Gen plan nodig, geen gezeur. Gewoon tekenen en klaar.

 

De RC lening in jullie VoF wordt alleen verstrekt als jullie persoonlijk bijtekenen. Dan zijn jullie beide verantwoordelijk voor het gehele bedrag in plaats van ieder voor de helft. Plus dat je voor een RC krediet een hel plan moet overleggen.

 

Nee, geef mij maar een PeElletje. Dat is de "ondernemende weg".

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.