Met 2 studenten/vrienden werk ik samen aan een commerciele website.
Nu zitten we met een dilemma. De 2 mensen waar ik mee werk willen samen met iemand anders een bedrijf starten. Ik heb al een bedrijf en de website waar we aan werken (onbetaald) zal onder mijn bedrijf vallen.
Het probleem is dus hoe we de mogelijke inkomsten gaan verdelen. Ik steek 100% van mijn tijd in het bedrijf, hun een x aantal uren per week. Dat wil dus zeggen dat ik ze als freelancer kan uitbetalen voor die uren.
Maar stel dat ik (ALS ALS ALS!) ineens superveel geld weet te verdienen met de website waar hun veel energie in hebben gestoken, hoe regelen we dat?
Valt er voor een dergelijk gezamenlijk product iets contractueel te regelen? Zo ja hoe en wat?
Ik heb geen ervaring op dit gebied maar misschien heeft iemand suggesties.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
LedZeppelin
LedZeppelin
Goedemiddag,
Met 2 studenten/vrienden werk ik samen aan een commerciele website.
Nu zitten we met een dilemma. De 2 mensen waar ik mee werk willen samen met iemand anders een bedrijf starten. Ik heb al een bedrijf en de website waar we aan werken (onbetaald) zal onder mijn bedrijf vallen.
Situatieschets:
Bedrijf 1: Ik - commerciele website
Bedrijf 2: mijn 2 collega's + iemand anders - ICT diensten
Het probleem is dus hoe we de mogelijke inkomsten gaan verdelen. Ik steek 100% van mijn tijd in het bedrijf, hun een x aantal uren per week. Dat wil dus zeggen dat ik ze als freelancer kan uitbetalen voor die uren.
Maar stel dat ik (ALS ALS ALS!) ineens superveel geld weet te verdienen met de website waar hun veel energie in hebben gestoken, hoe regelen we dat?
Valt er voor een dergelijk gezamenlijk product iets contractueel te regelen? Zo ja hoe en wat?
Ik heb geen ervaring op dit gebied maar misschien heeft iemand suggesties.
alvast hartelijk bedankt.
Robbert
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10614-verdeling-van-inkomsten-aan-een-gezamenlijk-product/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag