Ik kom weer eens (mis)gebruik maken van dit fantastische medium.
De volgende case:
Ik ben technostarter en ben bezig een nieuw product met al behoorlijk wat succes in de NL-markt te zetten. Nu beginnen zich buitenlandse groothandelaren aan de dienen. Eén ervan wil 3 EU landen bedienen met mijn product w.o. NL, maar wil dit onder een private label doen.
Mijn inziens best, hogere productie aantallen werken alleen maar in mijn voordeel. Mijn eigen merk is er niet mee gebaad, maar ook daar heb ik vrede mee want het streven is om uiteindelijk de hele toko te verkopen.
Als voorwaarde stel ik dat de private-label merknaam door mij vastgelegd wordt en dat deze groothandel deze exclusief mag gebruiken.
We maken prijs/korting afspraken voor de NL-markt zodat die gelijk blijven en we elkaar niet in elkaars vaarwater gaan zitten.
Natuurlijk verdien ik minder aan deze groothandel dan wanneer ik het zelf zou doen, maar die buitenlandse markten kan ik voorlopig gewoon (nog) niet zelf bedienen. Ik creeer dus een (eigen) concurrent die m.i. gaat helpen het product te promoten.
Heeft iemand hier ervaring mee en zie ik iets over het hoofd?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bart2
Bart2
Dag allemaal,
Ik kom weer eens (mis)gebruik maken van dit fantastische medium.
De volgende case:
Ik ben technostarter en ben bezig een nieuw product met al behoorlijk wat succes in de NL-markt te zetten. Nu beginnen zich buitenlandse groothandelaren aan de dienen. Eén ervan wil 3 EU landen bedienen met mijn product w.o. NL, maar wil dit onder een private label doen.
Mijn inziens best, hogere productie aantallen werken alleen maar in mijn voordeel. Mijn eigen merk is er niet mee gebaad, maar ook daar heb ik vrede mee want het streven is om uiteindelijk de hele toko te verkopen.
Als voorwaarde stel ik dat de private-label merknaam door mij vastgelegd wordt en dat deze groothandel deze exclusief mag gebruiken.
We maken prijs/korting afspraken voor de NL-markt zodat die gelijk blijven en we elkaar niet in elkaars vaarwater gaan zitten.
Natuurlijk verdien ik minder aan deze groothandel dan wanneer ik het zelf zou doen, maar die buitenlandse markten kan ik voorlopig gewoon (nog) niet zelf bedienen. Ik creeer dus een (eigen) concurrent die m.i. gaat helpen het product te promoten.
Heeft iemand hier ervaring mee en zie ik iets over het hoofd?
Natuurlijk is de deal "SMART" gemaakt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10626-private-label-handig-of-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag