• 0

B.V. => oprichting lukt niet, wat nu?

Doordat enkele betalingen te laat binnen komen heb ik de € 18.000,- minimum oprichtingskapitaal niet binnen de drie maanden verzorgt voor de oprichting van mijn B.V.

 

Na drie maanden vervalt de "verklaring van justitie van geen bezwaar" deze kan niet opnieuw worden aangevraagt.

 

Welk probleem heb ik nu? en hoe kan ik dit oplossen?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,

 

Groeten, Jort

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Doordat enkele betalingen te laat binnen komen heb ik de € 18.000,- minimum oprichtingskapitaal niet binnen de drie maanden verzorgt voor de oprichting van mijn B.V.

 

Na drie maanden vervalt de "verklaring van justitie van geen bezwaar" deze kan niet opnieuw worden aangevraagt.

 

Welk probleem heb ik nu? en hoe kan ik dit oplossen?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,

 

Groeten, Jort

 

Jammer Jort, wel een beetje suf. Ik weet niet of je niet opnieuw een verklaring van geen bezwaar kan aanvragen. Als dat zo is, kan je gewoon een nieuwe BV oprichten en opnieuw een VGB aanvragen. Desnoods onder dezelfde naam (wel eerst de oude BVio uitschrijven). Er is geen limiet aan het aantal rechtspersonen dat een natuurlijk persoon kan oprichten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat omdat Jort al een oprichting van een BV in gang had gezet, dat de optie Euro BV en / of Ltd al is beoordeeld.

 

Volgens mij moet je bij de notaris gewoon opnieuw een BV op richten en daarvoor een nieuwe verklaring aanvragen. Zoals Niels reeds aangaf.

 

Als je de financien nu wel op orde hebt moet dat geen probleem zijn. Ik zou gewoon even contact opnemen met je Notaris.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Waarom geen Euro B.V of Ltd ?? zo opgericht,en kost minder dan Ned.B.V

 

Helaas is het niet zo zwart wit als jij zegt Dj...

 

Bij de C.V. (icm met de Euro-BV) constructie wordt vaak de "echte"ondernemer als procuratiehouder (gevolmachtigde voor een firma) opgenomen.

De fiscus ziet deze dus niet als ondernemer met alle fiscale nadelen van

dien.

Geen recht op zelfstandige aftrek, startersaftrek etc..

 

Bij een ltd gelden sowiese de voordelen niet.

 

 

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Waarom geen Euro B.V of Ltd ?? zo opgericht,en kost minder dan Ned.B.V

 

Helaas is het niet zo zwart wit als jij zegt Dj...

 

Bij de C.V. (icm met de Euro-BV) constructie wordt vaak de "echte"ondernemer als procuratiehouder (gevolmachtigde voor een firma) opgenomen.

De fiscus ziet deze dus niet als ondernemer met alle fiscale nadelen van

dien.

Geen recht op zelfstandige aftrek, startersaftrek etc..

 

Bij een ltd gelden sowiese de voordelen niet.

 

 

 

 

Deze voordelen heb je bij een BV ook niet, by the way.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.