Ga naar inhoud
Geplaatst:

lans

Geachte leden,

Ik heb samen meet een vriend een VOF opgestart. Hierover heb ik de volgende vraag.

Is het verstandig om gezamenlijk 1 rekening te openen waar we beide geld op storten als startkapitaal of is het verstandiger om een andere constructie toe te passen.

Ik hoor het graag.

Groet

Featured Replies

Geplaatst:

Iwan van Geelen

Een bedrijfsrekening

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Geplaatst:

You-Book

Lans,

Het is idd verstandig om een rekening aan te vragen voor de VOF, zo wordt je administratie makkelijker.

A) het beginkapitaal (jullie stortingen) komen beter tot uitdrukking

B) Om niet al te ingewikkelde verwevingen te krijgen met je prive administratie(s) is het ook handiger, alle kosten voor de VOF van de zakelijke rekening, alle inkomsten op de zakelijke rekening en overboekingen naar de prive van de respectievelijke vennoten wordt zo goed en helder verantwoord.

Dus een zakelijkerekening is absoluut een PRE

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Geplaatst:

lans

• Auteur

Thanks voor de info. We gaan ermee aan de slag.

Groet,

Lans

Geplaatst:

You-Book

Ok,

Succes

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

• 4 weeks later...
Geplaatst:

velli086

doingbusiness. ja die heeft gelijk alles van 1 rekening is overzichterlijker. je zou ook een vast bedrag p.maand naar bijde vernoten kunnen overmaken. als salaris ( priveopname) heb je alles in 1 bank boek

Geplaatst:

Profiscus

Een zakelijke rekening op naam van de V.O.F is inderdaad het beste.

Wat veel mensen niet weten is dat volgens vaste jurisprudentie ook als een afgescheiden vermogen wordt beschouwd.

In geval van faillissement van een der vennoten biedt dit dus enige bescherming voor het ondernemingsvermogen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.