• 0

marges in de electronica

Beste allemaal,

graag wil ik weten voor electronica verkoop richting finale consument wat ongeveer de gebruikelijke marges zijn hiervoor.

Ik wil graag weten of het interessant genoeg voor me is om een grote partij bijvoorbeeld online te gooien of in de winkel.

 

Het gaat om Home cinema spullen (beamers enzo).

 

Graag jullie tips truucs etc.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom zou het bij home-cinema anders zijn ? Door vergelijkingssites als kieskeurig.nl en tweakers.net (pricewatch) is de concurrentie moordend en valt er voor de kleine webwinkel geen droogbrood meer te verdienen. Alleen bij grotere aantallen (>1000) zijn er nog interessante kortingen bij de groothandel te bedingen. Maar de hiermee gepaard gaande investeringen zijn voor de meeste kleine webwinkels niet op te brengen. Daarom zie je dat steeds meer webwinkels een groot moederconcern achter zich hebben staan met een enorme inkoopkracht. En van de kleintjes blijven er steeds minder over.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou het bij home-cinema anders zijn ? Door vergelijkingssites als kieskeurig.nl en tweakers.net (pricewatch) is de concurrentie moordend en valt er voor de kleine webwinkel geen droogbrood meer te verdienen. Alleen bij grotere aantallen (>1000) zijn er nog interessante kortingen bij de groothandel te bedingen. Maar de hiermee gepaard gaande investeringen zijn voor de meeste kleine webwinkels niet op te brengen. Daarom zie je dat steeds meer webwinkels een groot moederconcern achter zich hebben staan met een enorme inkoopkracht. En van de kleintjes blijven er steeds minder over.

 

 

 

ok duidelijk verhaal, ik had het alleen niet alleen een webwinkel in gedachten maar meer een fysieke winkel of als de marge het toelaat, leveren aan een fysieke winkel (als een winkel zelf nog een 20% marge kan hanteren bijvoorbeeld is dat dan nog interessant/normaal?)

 

verder ben ik benieuwd naar of het normaal is dat ik 30% van mijn inkoop moet aanbetalen? betekent dit dat de leverancier/groothandel niet betrouwbaar is, of is dit normaal in de electronica?

 

kortom ik ben benieuwd naar de mogelijkheden en probeer eigenlijk op veel aspecten nog bekend te raken met de markt (ook qua aantallen).

Link naar reactie
  • 0

 

ok duidelijk verhaal, ik had het alleen niet alleen een webwinkel in gedachten maar meer een fysieke winkel of als de marge het toelaat, leveren aan een fysieke winkel (als een winkel zelf nog een 20% marge kan hanteren bijvoorbeeld is dat dan nog interessant/normaal?)

 

Als het voor jou een duidelijk verhaal is waarom verwacht jij dan toch een marge van meer dan 20% te kunnen maken ?

 

verder ben ik benieuwd naar of het normaal is dat ik 30% van mijn inkoop moet aanbetalen? betekent dit dat de leverancier/groothandel niet betrouwbaar is, of is dit normaal in de electronica?

 

Draai het eens om. Waarom zou een leverancier aan een onbekende 100%

krediet geven ? Dat krediet moet je verdienen. Ik vind 30% aanbetalen dan ook helemaal geen slechte deal voor een eerste bestelling.

 

kortom ik ben benieuwd naar de mogelijkheden en probeer eigenlijk op veel aspecten nog bekend te raken met de markt (ook qua aantallen).

 

Je bent een van de velen...En allemaal ontdekken ze vroeg of laat dat ze deze verzadigde markt beter links kunnen laten liggen. Daarmee wil ik niet zeggen dat je niet door moet gaan met je ontdekkingstocht. Het is enorm leerzaam en, met een beetje geluk, loop je tegen een product aan waar nog wel wat aan te verdienen valt.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.