• 0

contract via PDF

Dag allemaal,

 

Ik heb geleerd om mijn vragen wat concreter te maken. Ik heb inmiddels flink gezocht op google naar wat ik nou eigenlijk wilde weten.

 

Op mijn website kunnen bezoekers zich gaan registreren. Ook zullen ze een contract moeten ondertekenen voor eventuele vervelende gevolgen in de toekomst. Is het mogelijk dat ik op de site een PDF bestand plaats in de vorm van een contract?......Als die persoon die ondertekent en opstuurt via de post naar mij en ik die vervolgens onderteken...ik hou een exemplaar en stuur een exemplaar terug naar hem, wederom via de post.

 

Is dit contract rechtsgeldig?.....Hoe kan ik dit probleem oplossen?..Als elk persoon naar mij toe moet komen om het contract te ondertekenen zal het hele plan in duigen vallen. Want registraties zijn een vereiste!

 

 

Het is een ondernemingsplan van school en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Verder hoop ik TECH dat ik nu wel een juiste vraag heb gesteld en mijn post niet gesloten wordt voor de verandering.

 

Groeten

 

Fleur

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het mogelijk dat ik op de site een PDF bestand plaats in de vorm van een contract?......Als die persoon die ondertekent en opstuurt via de post naar mij en ik die vervolgens onderteken...ik hou een exemplaar en stuur een exemplaar terug naar hem, wederom via de post.

 

Is dit contract rechtsgeldig?

 

Ja hoor, dat is een vrij normale manier om contracten te ondertekenen. Ik doe het heel vaak zo.

 

De vraag of het totstandkomen van een overeenkomst op die of die manier rechtsgeldig is, is meestal niet te beantwoorden. Er zijn weinig harde regels voor. Als het erop aankomt is het de rechter die beoordeelt of een overeenkomst op een goede manier tot stand is gekomen.

 

Gebruik je gezond verstand: heeft de ander kennis kunnen nemen van de volledige inhoud van de overeenkomst inclusief algemene voorwaarden, heeft hij uit vrije wil een keuze gemaakt, had hij daarbij een reëel beeld van de overeenkomst die hij aanging, heb je geen verkeerde verwachtingen gewekt in jouw communicatie, was hij bij zinnen, handelingsbekwaam, volwassen, tekenbevoegd... etc.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt een overeenkomst en je hebt een contract. De overeenkomst is de overeenstemming die twee (of meer) partijen hebben bereikt ergens over. Dat kunnen ze schriftelijk vastleggen, in een contract. De overeenstemming is al bindend. Het contract maakt het bewijzen makkelijker. Als je via een website afspraken wilt vastleggen met je bezoekers/clienten, zou dat ook kunnen door algemene voorwaarden op je website te zetten en de gehele tekst beschikbaar te maken op die site. De bezoeker moet dan noodzakelijke gegevens invullen, vervolgens aanvinken dat hij de voorwaarden heeft gelezen, ze heeft begrepen en akkoord gaat. Dan moet hij op submit of iets vergelijkbaars klikken. Als hij die stappen niet volgt moet de site zo opgebouwd zijn dan hij dan niet verder kan in de site (uiteraard allemaal geregistreerd door de software van die site). Op die manier heb je dan vastgelegd dat de bezoeker akkoord is gegaan met die voorwaarden.

 

Als je naast die algemene voorwaarden een individueel contract wilt opstellen, zou je dat inderdaad kunnen laten ondertekenen, maar met de juiste voorwaarden is dat wellicht niet mogelijk.

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
  • 0

Peter,

 

dat je een antwoord geeft is okay maar probeer het net zo goed te doen als van de Griek dat doet!

 

Daar heb ik tenminste wat aan....

 

Peter geeft je vooral iets om over na te denken.

Maar als het je hier op de site niet bevalt staat het je vrij een andere informatiebron te zoeken. De houding die je hier eerste kerstdag aannam heeft ook al wat regelmatige bezoekers tegen de haren in gestreken.

Ik zeg het maar weer eens, de antwoorden komen hier voornamelijk van mensen die zelf een onderneming drijven en in hun schaarse tijd die over is hier proberen mensen verder te helpen.

Soms help je mensen meer door een kritische vraag te stellen dan door simpelweg een antwoord neer te pennen.

 

Ow en kom nu niet weer met dat vmbo versus hbo/wo verhaal, de oplossing voor je minderwaardigheidscomplex ligt bij zelf.

Link naar reactie
  • 0

dat je een antwoord geeft is okay maar probeer het net zo goed te doen als van de Griek dat doet!

 

Ik probeerde je alleen te stimuleren zelf even wat verder na te denken, maar als je het liever helemaal voorgekauwd hebt, dan moet je mijn reaktie maar gewoon negeren, okay?

 

edit: eerst alle reakties lezen voordat je reageert, Peter. Zie de post hierboven!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.