• 0

Financierings probleem

Goedendag,

 

Ik wil binnenkort mijn eigen bedrijf opstarten in de ICT (Ik zeg gelieve niet wat dit precies is want er is nog maar 1 ander bedrijf in heel nederland en het is vrij simpel te bedenken dus zou één ieder van jullie het idéé zo in werking kunnen zetten).

 

Nu zit ik met het probleem hoe gaat dit gefinancieert worden want ik ben zelf nog maar 16 jaar en werk als afwasser in een hotel dus dit geld wat ik nodig heb krijg ik niet vrij door dit "beroep".

 

De kosten voor dit project zijn minimaal €4000 en kunnen (als het tegenzit) oplopen tot mischien wel €10.000 euro.

 

Ik heb al een tijdje zitten denken hoe ik aan het geld moet komen ik heb verschillende opties:

 

-Lening bij de bank.

-Informal investor.

 

Er zullen vast nog wel meerdere opties zijn..

 

Nu vraag ik mij af wat is beter voor mij een lening bij de bank zonder dat ik informatie krijg enz. enz. of een Informal investor die een netwerk heeft en zelf ook de nodige kennis in huis heeft maar die me langzaamaan wel uit mijn eigen bedrijf kan zetten....

 

Als dit bedrijf een succes word dan wil ik uitbreiden naar België moet ik dit dan op die zelfde manier doen of moet ik een tijdje wachten tot het bedrijf het zelf kan betalen?

 

Ik hoop dat u mijn vragen kan beantwoorden.

 

Met vriendelijke groet,

Edwin Elich

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is het nu juist mijn ouders zitten zelf niet zo breed ik heb één achteroom die genoeg geld heeft maar die doet niet aan informal investing of hoe je het dan wilt noemen.

 

En die 4000€ dat zijn echt de minimum kosten dan heb je geen speciaal bedrijf en dan kan ik zeker mijn kop niet boven dat andere bedrijf uit krijgen en dat is toch echt wat er moet gaan gebeuren als ik wil opvallen!

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe de relatie met die achteroom is, maar als die het goed voor elkaar heeft en jou zo'n bedrag wil lenen heb je echt geen termen als informal investor nodig. Vraag eens naar de Tante Agaath mogelijkheid, dit is voor hem ook interessant.

 

Toch denk ik dat de mensen in je omgeving het zullen zien als een "opvlieging" gezien je leeftijd.

 

Ik wil je echt niet ontmoedigen en ik weet niet wat voor activiteiten het betreft, maar als je nog op school zit zal het best zwaar worden. En omdat ik niet weet wat het idee precies is kan ik je ook niet zeggen of mensen jou een stuk minder serieus gaan nemen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De mensen in mijn omgeving steunen mij heel erg en ze hopen ook dat ik dit tot een goed einde kan brengen (omdat ik eerder ook al eens wat wou proberen maar dit kwam door onderzoek toch te hoog uit in de kosten en te laag in het rendement).

 

En die relatie met mijn achteroom is dus heel slecht weinig tot geen contact.

 

Met school dat word even pittig ik moet over een paar maanden mijn eindexamen VMBO theoretische leerweg doen (vroegere mavo). Maar daarna heb ik een vakantie van 2 maand of langer en daar kan ik natuurlijk heel veel mee doen!

Link naar reactie
  • 0

Vrienden en familie zijn je enige optie. Je kan het ook proberen leuk te maken. Ik plaats je je achteroom gekzeren, kan je (nep)obligaties uitgeven van 500 euro die je in maximaal 2 jaar terugbetaald. Je verkoopt ze voor 400 euro en iedere keet als je 500 euro overhebt, loot je een obligatie uit, zodat de eigenaar 500 euro terug krijgt. Wordt je vroeg uitgeloot, heb je mazzel, wordt je laat uitgeloot, dan heb je pech. Ga je failliet, dan hebben ze helemaal pech.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.