Ga naar inhoud

Criteria van een goede landingpage?

Geplaatst:

ekoolstra

Als eerste mijn dank voor de hulp en informatie die op dit forum staat. Door de verschillende tips heb ik het gevoel dat ik met de zoekmachine optimalisatie en Google Adwords veel verder ben gekomen.

Ik zit nu met het volgende en kon niet direct antwoord op mijn vraag krijgen. Ik heb nu een aantal campagnes via Google Adwords lopen, ik geloof dat ik de juiste 'boodschap' heb gevonden: om dit moment heb ik een CTR van rond de 5%. Door meer content op mijn site te zetten heb ik gezien dat bezoekers ook langer blijven. De volgende stap is: hoe zet ik de bezoeker om in een lead. Voor het product dat ik verkoop (webwinkel software) is de eerste stap het opzetten van een demo omgeving.

Hoe kan ik zoveel mogelijk bezoekers omzetten tot demo's, cq. leads. Zijn er basisregels waar een goede landingspage aan moet voldoen?

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Featured Replies

Geplaatst:

robberttk

Yes......

- Zorg dat mensen in 2 klikken kunnen bestellen

- Plaatjes met de aanbieding, evenals de prijs

- Contactgegevens weergeven

- Retourbeleid (als van toepassing) in het geval van software of een dienst, aangeven hoe lang ze gratis gebruik kunnen maken

- Niet teveel informatie en links naar andere pagina's, tenzij noodzakelijk. Je wilt mensen niet afleiden van wat je wilt dat ze doen

- Duidelijk en kort invulveld, kijk hier heel kritisch naar. Welke informatie heb je nodig van je leads.

- Zorg voor een strakke heldere pagina met een vaste indeling. Dit hoeft niet exact hetzelfde te zijn als de homepage.

- Schrijf geen lappen tekst op een landingpage, houd het kort en bondig.

- Plaats de noodzakelijke informatie bovenaan. De meeste mensen scrollen niet naar beneden, je belangrijkste informatie moet dus op het gedeelte staan dat mensen zien zonder te scrollen

En zo zijn er nog een boel dingen :) Succes!

Geplaatst:

gbouwhuis

Wat robbert ook al aangeeft.

Zet aan tot actie.

Bestellen? Klik hier.

Of Bestel nu.

Je kan ook met acties werken.

Alleen deze week 10% korting bla bla bla.....

Werk met mooie grote buttons..en zo min mogelijk banners..daar kijkt men snel overheen...maar er dan een button van! Banners nemen ook veel ruimte in beslag die op andere manieren beter te verdelen is.

Laat ook andere gebruikers wat over je zeggen..en zorg ervoor dat er delen van die positieve reacties direct zichtbaar zijn op je website.

Geplaatst:

nonex.nl

Bestellen? Klik hier.

Of Bestel nu.

Je kan ook met acties werken.

Alleen deze week 10% korting bla bla bla.....

Hierbij teken ik aan dat dit vooral werkt voor aankopen met betrekkelijk kleine bedragen(>250 euro). Ook isdit gericht op laningspages voro webshops. terwijl detopictiteleen breder marktsegment suggereert. Wel staat de draad natuurlijk open voor tips over landingspagina's die niet voor webshops of kleine bedragen zijn.

Voor dienstverleners (zoals ik ) geld de wet van AIDA: Attention, Interest, Desire, Action. Aanzettten tot actie moet, maar niet doordat aan de andere drie is voldaan.

Geplaatst:

robberttk

Eens, voor webwinkel software geldt dat je vooral snel duidelijk moet maken waarom je software handig is, wat de producteigenschappen zijn en de kosten. Daarnaast wil je dat mensen contact op kunnen nemen en alvast informatie krijgen over support en kosten.

Toch geldt ook voor software dat je dezelfde basisbehoeften van potentiel klanten moet bevredigen, voordat ze tot actie overgaan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.