• 0

Ik wil mijn eigen discotheek!

Hey,

 

Mijn vraag is kort maar krachtig: Is het voor iemand met een normaal inkomen mogelijk om een discotheek te beginnen?

 

Ik weet namelijk dat je wel een bedrijf kan beginnen en dat je met een ondernemingsplan naar een bank kan gaan en die kan je dan als het goed is geld lenen. Maar een discotheek is (denk ik) niet zo goedkoop als 1 of andere winkeltje. Zou de bank mee willen werken? En zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten als ik een discotheek zou starten!? ???

 

Alvast Bedankt,

 

Rex - (16 Jaar) - HAVO Leerling

 

PS: Ik ben me alleen maar aan het orienteren.... Ik kan toch geen discotheek beginnen als ik 16 ben. ;) Beetje TE jong :P

 

[titel aangepast - mod]

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

oh nee... jullie begrijpen het verkeerd.... Ik heb contact met de dj van offcorso.... Eigenlijk is het niet DE Dj.... maar een dj die daar ook een paar keer draait of gedraaid heeft... Ik weet niet hoe het precies zit... Maar die jongen zit bij mij in de klas. (Ik ken hem al 3 jaar ofzo... en ik wist niet dat hij draaide....)

 

Ik wil me eerst richten op het onderzoek dus op de website zeg maar.... En in de tussentijd kijk ik even wat ik al kan doen met de ondernemingsplan....

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0
Ik zou als ik jouw was gewoon een bergje feesten gaan organiseren. Je hoeft nog geen vaste locatie te hebben maar je doet wel veel ervaring op.
Dit is wel een interessante verhaal. Er is in dit draadje al een aantal keer de concurrentie genoemd (ID&T, SS). Dit echt een moordende markt, waar je zonder heel veel en goede contacten nergens bent. Er zijn zo veel feesten.

 

In de grote steden is het helemaal bizar. "thema" clubs die nu hot zijn zijn binnen enkele maanden afgedankt. Wat feesten betreft, daar kan je flexibeler zijn en met de juiste contacten en het juiste feest (electro is het nu geloof ik, toch) kan dat nog wel oke uitpakken. Of ja een niche zoeken. In de provincie lijkt me daarentegen iets meer te halen, ookal blijf je ook daar met de vergunningen zitten. Al met al een risico volle markt.

 

Volgens mij kan je nog beter webdesigner worden. ;)

Link naar reactie
  • 0

hehehehe..... Ik ga nu ook HBO Informatica doen....

 

Enneh... Het is maar een plan... Ik wil graag een discotheek en ik ben wel met de ondernemingsplan bezig, maar of het wat wordt ... :-[

 

Nou ja... In de tussentijd ben ik met een soort community site begonnen voor discotheekgangers..... (Soort CU2) En de gegevens die ze invullen (like lievelingsdrank, muziek, muziekstyle, enzovoorts...) worden dan grafieken van gemaakt.... Soort mini onderzoek.

 

http://rexwolf.host.sk/disconl/members/

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

HE lache, dat zou wel eens wat kunnen worden. Lijkt me inderdaad een mooie eerste stap. Je kan ook niet in een keer in dit wereldje springen, daar moet je inrollen.

 

Als je hier nou echt serieus mee bezig gaat dan denk ik dat er wel eens iets uit zou kunnen komen.

 

Volgende stap is focussen volgens mij ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik wil graag een discotheek en ik ben wel met de ondernemingsplan bezig, maar of het wat wordt ...

 

Zeg, dat willen we hier niet zien hoor ;D

Een positieve houding is van vitaal belang...

hoewel iedereen die een businiss plan schrijft die momenten van twijfel heel goed kent, denk ik.

 

Iets wat ik me gisteren ook nog bedacht;

Dit forum is openbaar en dus kan het idee dat ik opperde over de discotheek-klantervaring-site natuurlijk door meerdere mensen opgepikt worden; als je er dus serieus mee aan de slag wilt zou ik het zeker serieus aanpakken met een gedegen plan erachter.

Er zijn mensen 'outthere' die minstens zo ondernemend zijn als jij.

Niet om je ongerust te maken hoor :) maar wel om je te motiveren een goed idee de uitwerking te geven die het verdient.

Of je nou 16 of 86 bent; je zult daarin echt strategisch te werk moeten gaan en verantwoording nemen voor de uitwerking van het plan.

Tenzij je een verzameling gestrande ideëen in je kielzog wilt achterlaten... hoe dat voelt weet ik alles van ;D

Zoals je merkt op het forum ben ik niet de enige die het potentiëel van het idee inziet.

Als je hulpt wilt bij de uitwerking en het professionaliseren van de opzet; stuur me maar een mailtje.

Wie weet kunnen we wat afspreken 8)

 

Groet,

Annedien

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tsja... Ik reageerde een beetje negative....

Omdat ik heb ingezien dat er veeeeel meer achter zit dan ik dacht....

Onderzoeken... Geld... Prijzen... Relaties... Contacten...

Het is niet zo 123 ik bouw ff snel een discotheek en 123 ik ben rijk... ;)

Er komt veeeeel meer bij kijken :P en volgens mij heb ik al die kennis niet... :-\ Maar daarvoor ben ik hier! :D :P

 

Ik ben al heel druk bezig met de site... Ik heb ook al een keer gehad dat ik een idee had en dat die 'gestolen' was, omdat ik er nooit iets mee deed. Als je mijn site ziet, dan zie je dat ik er al druk mee bezig ben... (Ik ben al zo'n 15 uur ermee bezig geweest (in 2 dagen tijd))

Ik heb ook al een heel plan erachter van wat ik er precies mee wil doen enzo... Daar heb ik geen hulp bij nodig, want ik heb al meerdere (bekende) sites gemaakt. :)

 

BTW: Bekende sites = niet Google.com of Hotmail.nl, maar kleinere sites die al op teletext en in tijdschriften hebben gestaan. :D

 

Groeten,

Rex

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht ik plaats ff weer een nieuw bericht met laatste nieuws....

(Ja! Ik ben nog niet gestopt met de disco! :P)

 

Ik ga uitkijken met wat ik allemaal vertel ivm ideeen stelen. Maar eh... Het komt erop neer dat ik binnekort met de onderzoek ga beginnen voor de discotheek. (Nu nog niet... Zit met tentamens... :()

Ik heb al gezorgd voor een (.nl) domeinnaam... Die ik volgende week geleverd krijg. (Beter dan http://rexwolf.host.sk/disconl/members ;))

 

Enneh..... Als ik weer news heb, horen jullie het wel weer ... ;)

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

Pff... voor het geval dat jullie dachten: " Rex is dood... " ;)

Ik leef nog!!! :P

En ... eh... JA ! IK BEN NOG STEEDS BEZIG MET DIE ONDERZOEKS SITE :P (pff wat duurt dat lang zeg..... en met school erdoorheen duurt het nog langer :()

 

Als iemand nog goede ideeen heeft voor me Discotheek Idee, laat het dan even weten! :) Thx

 

Rex

 

 

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

ach... ik dacht van... ok ... ik ga een onderzoek houden... maar hoe hou ik het leuk voor de mensen die de onderzoek doen!???

 

Als de onderzoek gaar is, dan maakt niemand het onderzoek....

 

Dus ik had bedacht om er een heel cu2 website van te maken :P

En alles wat mensen daar invullen, worden gelijk gebruikt voor in de statistieken..... :) Ik kan ook enquetes doen, dus als ze inloggen kan een persoon meedoen met de enquete (waar je dan punten voor krijgt :D)

 

Maar heel deze site is dus een beetje veel werk, en omdat ik de enige webmaster ben in de groepje die de discotheek wil bouwen, moet ik alles alleen doen... :(

 

Maar ja... Het lukt denk ik wel...

 

Greetz Rex.

 

PS: Ik heb me cijfer terug van de tentamen Management en Organisatie... (5,4 ! :huilhuil::huilhuil::huilhuil::huilhuil:)

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

Rex,

 

Kut om te horen van je 5,4 maareh, laat je niet ontmoedigen, dat komt wel goed.

 

m.b.t. je site, ik zou inderdaad een cu2 achtige formule hanteren. Let er wel op dat je publiek waarschijnlijk wat ouder is dan het gemiddelde cu2 publiek.

 

Wat zou je kunnen doen?

 

Ga eens nakijken wat er in discotheken speelt, wat is er belangrijker? De DJ of de sfeer? Maakt de DJ de sfeer of zijn het de mensen? Of het barpersoneel? Zijn discotheken te duur? Hoe is het deur beleid? Kan je goed parkeren? Staan er genoeg taxi's? Is de geluidskwaliteit goed? Is er genoeg dansruimte? Is de extra entertainment de moeite waard? Is het publiek te oud/jong? Is het management goed? wordt je snel genoeg geholpen aan de bar? Kan je er goed mensen versieren? Is er een goed drugsbeleid? Is de sfeer agressief of peacefull? Zou je hier met je oma naartoe gaan? etc. etc.

 

Maak dan een lijstje van je vragen, toets deze en kijk of mensen er nog meer kunnen verzinnen. Mix er wat humor in geef mensen de mogelijkheid om zichzelf te profileren. Laat mensen feesten aanprijzen en afkraken. Hang er een forumpie in en ga onwijs je best doen om bezoekers te trekken.

 

Discotheek eigenaren vinden het altijd fijn als hun tent ergens besproken wordt (ze hopen natuurlijk dat dit positief gebeurd). Ga bij discotheken langs en probeer een babbel met het management te maken, vraag of je flyers (die je zelf op je printertje gebakken hebt) neer mag leggen zodat feestgangers je site ook op de locatie van het feest zien.

 

Ga de house sites langs en probeer link vermeldingen te krijgen...

 

Zo zijn er nog een berg opties, maar hiermee en je eigen opties die je er bij bedenkt ben je wel even bezig volgens mij. ;)

 

Als je hier serieus op focussed dan heeft je site volgens mij echt wel een kans van succes!

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Dit betekent dus dat ik de komende weken nog veel te doen zal hebben :o.

But I dont care.. ;)

 

Het ideetje om flyers neer te leggen bevalt me wel en link vermeldingen krijgen daar zorg ik wel voor. :) (Ik ben heel goed wat betreft marketing van internet sites...)

 

Nou... Dan ga ik me er maar weer op focussen... (Nu dat de tentamenweek voorbij is, heb ik weer veel vrije tijd. :) )

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben al bezig :P :P :P

Ik was van plan om een "offline enquete" te houden

 

Ik wil graag die offline enquete op school houden.....

Is that a smart idea!? Of hoe zouden jullie het aanpakken, zo'n enquete!?

 

PS: Ik ben op dit moment ook bezig met de disco community site :D

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

Je zou ook eens kunnen denken aan de hbo- of universiteit als die aanwezig zijn in de plaats van interesse. Of dat je doelgroep is weet ik niet, maar het kan aardige feedback geven en het gaat in grote steden om een interessante groep potentiele klanten.

 

Volgens mij kan je nog beter webdesigner worden

 

Als je dr aanleg voor hebt misschien wel ;)

Link naar reactie
  • 0

Ga eens kijken op http://www.partyhall.com Ik heb met die lui kort gepraat op de Horecava. Ik moets namelijk gelijk aan jou denken, met je doelstellingen! Who knows, als je een dooradachte strategie en businessmodel ontwikkeld mbt je toegevoegde waarde aan de site ('what's in it for them and what's in it for you?' kan je ze wellicht gericht benaderen voor een orienterden gesprek ;-) Het begin van het eigen ondernemerschap!

 

Succes! :)

Link naar reactie
  • 0

ok... ik zal kijken of ik met hun contact kan opnemen..... ik ga ook kijken of ik met jongerensite.nl contact kan opnemen.... Wat blijkt? Die webmaster van jongerensite.nl ken ik al jaren, en hij heeft een "uitgaans" gedeelte op zijn site, zonder dat ik het weet :P

 

Ik denk wel dat hij me wil helpen of met me samenwerken......

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Super dat je mee gaat doen !

 

HL heeft vorig jaar meegedaan met "ontwerp het café van de toekomst". De prijs was in verhouding met de 150.000 euro peanuts, maar het was wel onwijs leuk om dit samen te doen.

Miskien leuk voor achtergrondinformatie ?

 

Uiteindelijk hebben we toen niet gewonnen omdat het café een hoog kunst/cultuur gehalte moest hebben en wij veel meer toekomst/marketing gericht waren. Volgende keer dat Dommelsch dit weer organiseert wordt dit een voorwaarden. Mmmm ... waar zouden ze dat idee nou vandaan hebben gehaald.

Maar nogmaals .... 150.000 euro is toch echt de moeite waard ... houd je ons op de hoogte !

Misschien ga ikzelf ook meedoen, want ooit moet Kermie's strandtent wel een keer uit het zand komen !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al zei, hou ik jullie op de hoogte.

 

Niet iedereen kan meedoen met Cafe Cadeau. Je moet een goede motivatie hebben die je dus ook moet opgeven bij de aanmelding. :-[

 

Ik heb gisteren een goede motivatie gegeven, en ik heb vandaag een email teruggehad, dat ik door deze 'selectie ronde' heen ben en dat ik dus mee mag doen. ;D ;D ;D ;D

 

Ik hou jullie op de hoogte als ik weer nieuws heb.

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

hee rex!

 

Ik ben wel benieuwd hoe het je vergaan is inmiddels....

 

Ik heb zelf namelijk ook een concept in gedachten voor een discotheek! ben al aardig op weg met mn plannen, en heb een redelijk overzicht kunnen maken van de exploitatie!

Hoop wat te horen van je!

 

Gegroet

Bart

 

 

 

 

schiet op de maan...in het slechste geval beland je tussen de sterren!!

ice

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.