een factuur , die geboekt en opgestuurd was, maar nog niet betaald heb ik gecrediteerd. Het factuur zal nooit betaald worden ( verkeerd debiteur).
Nu heb ik een factuur met € 500 en een creditfactuur met € -500, beide hebben de status betaald ( Reeleezee).
Is het boekhoudtechnisch gezien correct?
Ik heb weleens gehoord van een boeking, die in het memorial plaats moet vinden : debiteuren en aan debiteuren.
Wanneer moet het en waarom?
Als je een verkoopfactuur boekt, dan boek je in feite debiteruen en aan omzet, een creditfactuur is precies tegenovergestellte, waarvoor hebben we dan nog de boeking debiteuren aan debiteuren nodig?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
grazyna
grazyna
Hallo allemaal,
een vraag over een creditfactuur:
een factuur , die geboekt en opgestuurd was, maar nog niet betaald heb ik gecrediteerd. Het factuur zal nooit betaald worden ( verkeerd debiteur).
Nu heb ik een factuur met € 500 en een creditfactuur met € -500, beide hebben de status betaald ( Reeleezee).
Is het boekhoudtechnisch gezien correct?
Ik heb weleens gehoord van een boeking, die in het memorial plaats moet vinden : debiteuren en aan debiteuren.
Wanneer moet het en waarom?
Als je een verkoopfactuur boekt, dan boek je in feite debiteruen en aan omzet, een creditfactuur is precies tegenovergestellte, waarvoor hebben we dan nog de boeking debiteuren aan debiteuren nodig?
Graag een reactie,
bedankt, Gmo
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11074-creditfactuur/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag