Ga naar inhoud

Verkoopkanalen vergelijken - hoe?

Geplaatst:

Linda W.

2 jaar geleden ben ik voor mezelf begonnen in het in- en verkopen van sieraden.

 

Ik ben ten eerste met een webshop begonnen. Vervolgens ben ik er sieradenparty's bij gaan geven en heb ook een kapsalon gevonden waar ik mijn sieraden neer heb mogen leggen.

 

Omdat de verkoop een beetje achteruit begint te lopen wilde ik een plan/onderzoek schrijven/houden waarbij ik mijn 3 verkoopkanalen met elkaar vergelijk. Waarschijnlijk gaat hieruit komen dat ik de webshop moet laten vallen omdat deze de meeste tijd vraagt en het minst oplevert.

 

Bovendien wil ik dat het een mooi, kloppend plan wordt waar ik evt. voor school nog studiepunten mee kan behalen. Wat voor soort plan kan ik hier het beste voor gebruiken? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Welke analyses/hoofdstukken zal ik erin moeten verwerken?

 

Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen, want ik ben zelf eventjes de weg kwijt!

 

Groeten en bedankt !

 

[titel aangepast - mod]

 

Featured Replies

Geplaatst:

gbouwhuis

Wellicht zou een iets functionelere webwinkel je productlijn niet misstaan?

 

Levert meer bezoekers en dan ook nog eens meer klanten.

 

Ik denk juist in jouw geval dat crossmediaal belangrijk zou kunnen zijn..

 

DUS JUIST het inzetten van meerdere afzetkanalen!

Geplaatst:

carsulae

In dit geval is de hoeveelheid die je via een kanaal verkoopt geen goed vergelijkingsmateriaal. Tenminste ik neem aan dat je daardoor nu al concludeert dat je de webshop moet laten vallen.

 

Zoek naar de argumentatie (vraag het je klanten) waarom zij bij je kopen.

Als dat is omdat ze het product vast willen houden voor aankoop, dan moet je nadenken over hoe je dat bij een webshop kan evenaren (vraag je klanten).

 

Anderzijds geef je mensen bij sieradenparty's aandacht (= marketing/verkoop) en dat doe je bij de site niet, doe je wel voldoende om je webshop onder de aandacht te brengen?

 

Eigenlijk moet je je klanten gewoon vragen waarom ze kopen of waarom ze niet kopen. Daar leer je het beste van.

 

Ronnie

--

Carsulae advisering aan het MKB

http://www.carsulae.nl

Geplaatst:

msteer

Het kan ook nog zijn dat je webshop de andere kanalen ondersteunt. Kijk dus niet alleen naar de pure online verkopen, maar kijk ook naar de rol die het heeft in de totale verkopen.

 

Kijken op internet en kopen in de winkel komt veel voor, denk aan auto's. Alhoewel je die prima via internet zou kunnen kopen, zoekt men zich een ongeluk op internet (autoweek) maar gaat daarna nog steeds naar de dealer om de koop te sluiten. Andersom komt het natuurlijk ook voor, kijken in de winkel en dan de laagste prijs op internet zoeken (tweakers).

Geplaatst:

Linda W.

  • Auteur

Het kan ook nog zijn dat je webshop de andere kanalen ondersteunt. Kijk dus niet alleen naar de pure online verkopen, maar kijk ook naar de rol die het heeft in de totale verkopen.

 

Kijken op internet en kopen in de winkel komt veel voor, denk aan auto's. Alhoewel je die prima via internet zou kunnen kopen, zoekt men zich een ongeluk op internet (autoweek) maar gaat daarna nog steeds naar de dealer om de koop te sluiten. Andersom komt het natuurlijk ook voor, kijken in de winkel en dan de laagste prijs op internet zoeken (tweakers).

 

Dat is inderdaad een hele goede, voordehand liggende gedachte . . . had het zelf nog niet zo bekeken! Ga er zeker rekening mee houden!

Geplaatst:

msteer

Als dan blijkt dat je website een ondersteunende rol heeft voor de offline verkopen, dan hoef je niet persé een transactie gerichte webshop in de lucht te houden. Je zou dan je website kunnen gebruiken om de beleving van de klant te stimuleren, bijvoorbeeld zoals Gucci.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.