carsulae

Senior
  • Aantal berichten

    95
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    adviseur
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Erve Jenneboer 80, Borne, 7623JE, Nederland
  • Voornaam
    Ronnie
  • Achternaam
    Wagterveld
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Carsulae bv

Bedrijfsinfo

carsulae's trofeeën

  1. Dat is het klassieke probleem bij groei. Dan zijn er vier dimensies waarin je kan regelen volgens mij: 1) Kapitaal van buiten Hiervoor kan je geld lenen van de bank, tanta agaath regeling etc. Dit kan er voor zorgen dat je meer geld hebt voor inkopen 2) Leveranciers later betalen Spreek langere betaaltermijnen af met je leveranciers. 3) Minder uitgeven aan andere zaken De niet direct nodig investeringen en uitgaven zo lang mogelijk uitstellen om geld voor inkopen beschikbaar te krijgen. 4) Klanten sneller laten betalen Dit heb je al goed voor elkaar, daar kan je bijna niets meer halen. Probeer eens te denken in deze 4 dimensie om na te gaan wat haalbaar is voor je. Groet, Ronnie
  2. Tim en Tom Coronel combineren autosport met ondernemerschap: Ze zijn gestart met kartcentra en één van beide heeft ook een succesvolle handel in plasma tv's en babyartikelen.
  3. In dit geval is de hoeveelheid die je via een kanaal verkoopt geen goed vergelijkingsmateriaal. Tenminste ik neem aan dat je daardoor nu al concludeert dat je de webshop moet laten vallen. Zoek naar de argumentatie (vraag het je klanten) waarom zij bij je kopen. Als dat is omdat ze het product vast willen houden voor aankoop, dan moet je nadenken over hoe je dat bij een webshop kan evenaren (vraag je klanten). Anderzijds geef je mensen bij sieradenparty's aandacht (= marketing/verkoop) en dat doe je bij de site niet, doe je wel voldoende om je webshop onder de aandacht te brengen? Eigenlijk moet je je klanten gewoon vragen waarom ze kopen of waarom ze niet kopen. Daar leer je het beste van. Ronnie
  4. De echte toegevoegde waarde komt pas als de meter een signaal kan geven op het moment dat de energie goedkoper is. Zoiets als een dalurentarief. Met dat signaal zou dan bijvoorbeeld grootverbruikers of een wasmachine moeten kunnen starten Dan kan je zonder inspanning geld besparen. Ronnie
  5. Hans, Een beetje toelichting waarom je de vraag stelt geeft meer kans op een passend antwoord. Op het gebied van printing en scanning mis ik niet zoveel. Met een aardig a4 scanner, kleurenlaser, inktjet kan ik bijna alles. Kan ik het niet zelf dan doet de lokale drukker het voor me, zoals grote hoeveelheden pagina's scannen en printen voor een leuk prijsje. Ronnie
  6. In basis ben ik het met je verhaal eens, probeer de sociale ingang, wees creatief. Maar waar je wat voorzichtiger mee zou moeten zijn imo is liegen tegen de klant, stel dat de directeur van het bovenstaande voorbeeld vraagt om de betreffende financieel directeur te mogen spreken.... Wat doe je dan? Eerlijk duurt het langst. Klanten begrijpen best dat je als uiterste middel een incassotraject start, als je daarvoor alles geprobeert hebt om tot een betaling te komen. Voor mij geldt dat ik eerst creatief en sociaal tot een oplossing probeer te komen en daarna toch steeds duidelijker en harder word. Ronnie
  7. In de praktijk wordt dit zoiets als 100x 10 uur (het aantal deals die je wil doen) en de resterende 800 uur verdelen over de resterende 1900 personen en te organiseren evenementen. Klinkt als een erg ambitieus plan, wat ook doorklinkt in je opmerking Nils. Ronnie
  8. Tuurlijk heb je theoretisch gelijk. In dit land mag al lang niets meer, zelfs bij gewoon foto's maken op de openbare weg moet je je al afvragen of je niet even een handtekening vraagt aan de mensen op de achtergrond want die zouden weleens op eigen terrein kunnen staan. De realiteit is dat volgens mij niemand zal gaan klagen en ook erg belangrijk is dat je niemand schade toebrengt. Onschuldig en wellicht goed voor een kleine reprimande van de wijkagent. Een veel interesantere vraag is mijn inziens wat het conversieratio zal zijn, dus hoeveel gebruikers van de site er uit 10.000 post-its komen. Dat zegt namelijk echt iets over die actie. Gewoon doen.... Ronnie
  9. Deze persoon vroeg in 2004 om een oplossing, ik hoop voor hem dat hij nu geen oplossing meer nodig heeft ::) Ofwel hij heeft het factureren onder de knie gekregen of hij factureert niet meer............ Ronnie
  10. Louwrens, In je eerste post geef je aan informatie over getallen te willen weten; kijk eens op http://www.oplagen-dagbladen.nl/. Na vele jaren binnen een dagbladenconcern met regionale kranten en huis-aan-huis bladen heb ik gemerkt dat het een heel specifiek vakgebied is waar je veel verstand van moet hebben. Wat voor type krant wil je uitgeven? Waarom ga jij winst maken met dit principe (er zijn veel kranten die dat niet of nauwelijks doen!)? etc, etc Groet, Ronnie
  11. Als de markt vol is, dan hebben de klanten de keuze naar welke zaak ze willen gaan. Dan wordt het vaak een afweging gebaseerd op een mix van gemak én prijs. Wat je graag wil is dat een klant weer terugkomt. Probeer iets te bedenken waardoor je een band met de klant krijgt. Het voorstel van Smitjr is er zo één. Je zou ook kunnen proberen een website op te zetten zodat je ook online verkoopt. Een stukje toegevoegde waarde kan dan zitten in het feit dat je daar hele leuke dingen op zet (aanbiedingen, tips, uitleg hoe je iets maakt.). Mensen zien je site en kennen dan je naam, dan is het makkelijker om ze ook bij je te laten kopen. Groet, Ronnie
  12. Als iets volgens de Nederlandse wet niet mag is het illegaal.... en dan is er geen methode om dat wel legaal te maken. Je vraagt dus naar de bekende weg nl; ik heb iets wat niet mag, mag dat? ??? Groet, Ronnie
  13. Daarnaast kan je ook stellen dat het niet interessant is om alleen maar 'doorschuiver' te zijn, want zoals eerder gemeld kan je klant dan rechtstreeks naar de freelancer toe. In zo'n deal zal je toch moeten proberen een stukje toegevoegde waarde in te bouwen. Dan kan je tegenover de freelancer de verdeling verdedigen en tegenover de klant duidelijk maken waarom hij bij jou moet kopen. Ronnie
  14. Alle direct marketing bedrijven van enige formaat (Wegener DM, Cendris, Experian, Axciom) bieden diensten om adressen correct en schoon te houden. Ook hebben zij al meer dan 20 jaren ervaring op dit gebied. Het lijkt me een schromelijke onderschatting om te stellen dat zij dit wellicht niet kunnen. Dat is onjuist, TPG heeft de verhuisservice waarmee zij zicht hebben op 75% van de verhuizingen op persoonsniveau in Nederland. De kernvraag is: hoe ga jij Wehkamp overtuigen om van jouw diensten gebruik te maken ipv een paar poststukken verkeerd te versturen? (TPG of Cendris is geen opdrachtgever van me btw) Groet, Ronnie
  15. De meest eenvoudige constructie is natuurlijk een rechtsvorm kiezen waarvoor geen inschrijving bij kvk vereist is, zoals een eenmansbedrijf. En wat anders is een bestaand bedrijf bereid weten te vinden om jullie dienst/product tijdelijk vanuit zijn/haar bv te verkopen. Kost je wel wat commissie. Groet, Ronnie [edit mod] onduidelijkheid over antwoord aangegeven: een eenmanszaak staat wel bij de kvk geregistreerd [/edit]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.