• 0

Provisie voor "lening-leads"?

Hallo,

 

Ik denk erover om een lead-generator op te zetten voor tussenpersonen in de financiele dienstverlening (hypotheken / consumptief krediet etc.).

 

Nou heb ik een vraag m.b.t. de provisie die die tussenpersonen krijgen van de kredietverstrekkers (aangezien daar natuurlijk ook mijn inkomst dan op gebaseerd zal zijn).

 

Ik weet dat het bij een hypotheek altijd 1 á 2% is, maar bij consumptief krediet heb ik geen idee...

 

Heeft iemand enig idee wat de provisie / commissie is die een tussenpersoon krijgt van de kredietverstrekker als hij bv. een persoonlijke lening van bv. euro 20.000 voor iemand verzorgt?

 

Alvast bedankt,

Peter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je al eens gezien hoe vol die markt is? En vergeet al die affiliate programma's niet. En dat elke 'leenboer' ook wel ergens adverteerd op het internet.

 

Plus dat de provisie niet meer zo bijzonder is.

Vroeger kreeg je nog wel eens 0,05 procent per maand van wat er via jou geleend was. Een hoop hebben dat veranderd naar 0,01 of 0,05 procent eenmalig. Daarbij komt het feit nog eens bij dat je op 300 mensen misschien 1 persoon hebt welke de BKR toets doorstaat, daar kan je je uurloon ook niet van uitkeren..

 

Aan de andere kant, als je echt een speciaal product neerzet/tool hebt dan kan het misschien wel goed uitpakken maar dan moet je wel echt bulk draaien..

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie.

 

Als er staat "0,01% eenmalig", dan bedoel je dus bij een lening van bv. 10.000 euro een provisie van 1 euro?

Of bedoel je 1% en is de provisie eenmalig 100 euro?

 

Groot verschil trouwens; 0,01% tot 0,05% eenmalig of (in de andere reactie) een 0,02 - 0,05% per maand..... Uitgaande van een leningtermijn van een jaar of 4 is > 50 keer meer.......

 

Zijn er zulke grote verschillen tussen hetgeen de verschillende kredietverstrekkers bieden? Kunnen jullie svp verduidelijken?

 

Dank!

Peter

 

Link naar reactie
  • 0

Kredietverstrekkers betalen de leadgenerator een vast bedrag per lead (pay-per-lead). De vergoeding zal per afnemer verschillen, ga gemakshalve maar uit van 25 tot 35 euro per lead.

 

De constructie welke jij voorstelt (pay-per-sale) welke afhankelijk is van de hoogte van het leenbedrag en rekening houdt met de inkomsten van de kredietverstrekker komt in de praktijk zelden of niet voor.

 

 

Link naar reactie
  • 0

He,

 

Eenmalig wordt er ook wel eens op leadbasis afgerekend..ik heb wel eens partijen gezien/meegemaakt die dan tussen de € 30,- en € 40,- aan je betalen.

 

Maar zoals je al merkt, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden..maar ben het wel met de anderen eens dat de Financiele Wereld redelijk gevuld is met leadgeneratoren.

 

Of je moet echt iets briljants hebben bedacht, dan maak je altijd weer een goede kans.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk wel dat ik iets briljants heb bedacht ;D.

Gelukkig kan ik het eerst redelijk vrijblijvend testen.

Zodra ik officieel ga starten, laat ik weten wat het is :P...

 

PS: Had het beter 5 jaar geleden kunnen bedenken toen de provisies die nu eenmalig worden betaald, gedurende de looptijd van de lening elke maand werden betaald. Hahahahaha....

Link naar reactie
  • 0

Peter,

 

Er zullen altijd partijen zijn die meer dan de nominale prijs willen betalen voor zo'n lead, alleen al om cross selling te willen doen.

Daarnaast heb je ook te maken met de WFD/AFM welke elke beweging met een vergrootglas zullen volgen om geen Dexia-achtige toestanden meer te krijgen.

Misschien slimmer om je idee te verkopen, of je aan te sluiten bij een club welke de papieren en vergunningen wel heeft.

 

Succes,

 

Tatiana

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.