Jump to content

Phantor

Senior
  • Content Count

    55
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. De Postbank (al een eeuwigheid van de ING..) is vrij makkelijk met het verstrekken van een rekening, ook als men beschikt over een BKR notering of niet. Zoals door iemand hier ook al aangegeven, iedereen moet de mogelijkheid hebben om een rekening te kunnen openen danwel te gebruiken. Anders is het misschien een optie om in een ander land een rekening te openen, daar je als bedrijf verplicht bent al je Iban en Bic nummers te melden op je rekeningen of deze zo op te vragen zijn, zou dit een vrij makkelijke en simpele oplossing kunnen zijn voor dit vervelende probleem. Succes gewenst,
  2. Om even aan te geven welke ik heb en gebruik en dat je er misschien wat mee kan: Postbank buddy - Te vinden in je mijn.postbank.nl Finnu - Via msn telefoon nummers en adressen opzoeken - detelefoongids.nl Yourda - informatie over hypotheken ed - via yourda.nl Specie - gevonden via msn.nl/microsoft.nl voor vragen over advertentie's en alles en nog wat.
  3. Meenemen: Uitreksel Gemeentelijk register of een recente bankafschrift en je legitimatie. Je moet uiteraard een vestigings adres hebben (geen postbus). Dit kan je doen op een adres van familie/vrienden etc. Fiscale gevolgen? Geen, jij bent de eigenaar van de toko, je familie niet, die ontvangen alleen je (reclame) post.
  4. Uhm vroeger moest je minimaal 3x een aanmaling sturen voordat je het uit handen mocht geven, momenteel ben je verplicht minimaal 1 aanmaling te versturen. Het verhaal dat je alleen aan je factuur voldoende hebt is niet waar.
  5. Toch zijn er al veel geregstreerd. Zie lijst hieronder. Komt van webhostingtalks www.100.nl www.101.nl www.111.nl www.112.nl www.113.nl www.118.nl www.121.nl www.123.nl www.128.nl www.204.nl www.222.nl www.247.nl www.303.nl www.333.nl www.360.nl www.365.nl www.404.nl www.444.nl www.538.nl www.555.nl www.625.nl www.649.nl www.666.nl www.777.nl www.888.nl www.911.nl www.912.nl www.925.nl www.999.nl
  6. A: Duur. B: Waarom gaat een andere mijn post lezen? C: Wat doen jullie met mijn papieren post? De snipperaar in? Of in een vuilnisbak totdat het weg gehaald wordt? D: Daar ik niet altijd in NL zit en dus ook wel eens een hele langzame (56k) verbinding heb (en ook in NL is het niet altijd zo snel als op de zaak) en ik zou veel post hebben, dan zit ik er wel heel erg lang over te doen om reclame folder xxx down te loaden. E: Stel ik heb wat leuks in mijn 'digitale post' dan moet ik het weer uitprinten, denk dat kostenpost van inkt en papier dus aardig omhoog gaat. F: Als mn tijdschriften ed nog gewoon aankomen, waarom zou ik dan niet de moeite nemen om er 3 minuten langer over te doen om de overige post ook mee te nemen en deze thuis op mn gemak door te nemen. En als ik jullie was zou ik eerst eens naar jullie huidige aanbod en diensten kijken en daar eerst wat mee doen.
  7. Ja even deze topic omhoog schoppen. Ik zou namelijk nog even laten weten wat de uitslag zou zijn na de uitspraak van de geschillencommissie. De uitslag is, TNT wint... De punten van mijn kant uit: TNT stuurt niet alles poststukken door. De klantenservice beantwoord de mail niet of geeft een reactie ' we zullen er op letten'. Telefonisch niemand bereikbaar (best duur vanuit het buitenland bellen en dan een uur in de wacht staan), site was niet te laden op het moment dat er een nieuwe service afgesloten moest worden (dit was tijdens de overgang van tpg naar tnt. Dat er meerdere klachten zijn verstuurd en nooit een reactie op kwam. Na heel boos te zijn geweest er 1 maand service is terugbetaald. En dat de algemene voorwaarden van TNT onredelijk zijn. Samen met alle correspondentie alsmede de brieven opgestuurd welke fout zijn afgeleverd naar de commissie. TNT post: Wij kunnen niet controleren of die brieven door ons zijn bezorgd of niet. (Kunnen ze wel, bar code, meer informatie op de brief waaruit blijkt dat het van de tnt afkomt). Misschien was het wel post van de partner. Misschien een brief onder de naam van een bedrijf, want er stonden bedrijfsnamen op dat adres ingeschreven (al jaren zijn die er niet meer). Dat ik mijn oude bedrijfsnaam als email adres aanhou is alleen maar omdat het makkelijk is. Dat er naar de tnt gebeld word is een kostenpost welke bij de klant ligt, geen verantwoordelijkheid van de tnt. (Ja uiteraard maar als via internet aanvragen niet werkt, hoe moet je het dan doen..) En, het toppunt, naar alles waarschijnlijkheid is de computer te oud om onze site te bezoeken, een te oude browser en of een slechte internetverbinding.. Met als afsluiting dat als al dit bovenstaande niet of niet helemaal van toepassing is, dat men zich beroept op hun algemene voorwaarden waarin de TNT geen aansprakelijkheid heeft. Nu is dit het korte deel want ik ga niet 5 a4'tjes overtikken en een deel van het verhaal had ik hier al geschreven. Feit blijft wel dat de TNT lak heeft aan haar klanten, totaal niet mee wil denken met hun klanten en zich werkelijk op alle mogelijke manieren zich overal onder uit wil praten en het lukt ze ook nog. Ik had geen hoge pet op van deze club maar nu is er wel heel erg weinig van over helaas... Ben blij als die postmarkt helemaal open gaat..
  8. Als je in Belgie of Duitsland woont kan je je gewoon inschrijven bij de Nederlandse KvK. Woon je in een ander land dan val je helaas buiten de boot.. Zelf ervaren.. Even contact met de KvK opnemen, je verhaal uitleggen en je weet zo wat je allemaal (niet) kan. Succes.
  9. Op de site van de belasting dienst kan je daar meer informatie over vinden. Je kan nl bonnen etc opvoeren VOOR je oprichting. En als je het bij hun niet kan vinden dan zou ik eens kijken bij de starters afdeling van de kvk.nl Succes.
  10. Waarom niet? Ik heb dat in Ierland weleens gedaan. Verklaring aanvragen, formuliertje invullen, opsturen, zes maanden wachten en klaar. Is het in Italië lastiger? Een jaar wachten is normaal, heel veel zelf achter aan gaan, het is zo tijdrovend, daarom mijn advies om het uit te besteden of de hulp van een commercialista nemen.
  11. De EU-ministers zijn het er net over eens geworden, maar het zal nog wel een paar jaar duren voordat dat mogelijk is. Dan zou ik adviseren in Italie een commercialista zoeken (je hebt ze ook die Engels spreken als je geen Italiaans kan) die weten welke wetten en regels je moet volgen en die aanvraag voor de BTW moet indienen. Bijna elk bedrijf in Italie heeft een commercialista om dit soort zaken te regelen danwel om bij te staan. Je kan het zelf ook maar dat is niet aan te raden.
  12. Ik denk dat op de site van de belastingdienst.nl daar wel het eea over staat. Je kan het ook hier in Italie terug vragen, maar als je een mogelijkheid hebt om het via/in Nederland te doen zou ik je dat adviseren daar het hier wel heel lang (lees als maanden danwel niet jaren) kan duren voordat je het eens een keer terug krijgt, na er uiteraard zelf achterna te zijn gegaan..
  13. Waarom vraag je via je bedrijf niet een zakelijke rekening aan bij de Postbank? Buitenlandse bedrijven kunnen ook een Nederlandse rekening openen. Dan kan je via die weg betalingen doen en ziet men je zakelijke naam, ook kan je dan je Paypal omzetten naar een bedrijfsrekening, ziet men ook je zakelijke naam. Voor de vragen over BTW op facturen kan je het beste kijken op de site van de belastingdienst afdeling zakelijk of op de kvk site, daar is info ten overvloede. Online betalingen, Mollie, Tripledeal, Targetpay etc. http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=online+betalingen+accepteren
  14. Mijn zaak tegen de TNT komt 15 november voor, ik wacht het besluit af wat er uitkomt. Andere alternatieven? Tja, ik heb laatst een pakje verstuurd met een bedrijf krijg ik die na weken en weken eens terug met de mededeling dat het huis niet bestaat. Terwijl ik bij het huis ben geweest. Nu is het verzonden met UPS, die is er ook al weken over aan het doen om het af te leveren. Nu moet ik wel zeggen dat dit een buitenlands adres betreft maar dan nog kan het in dat land binnen 5 dagen zijn..
  15. Dat straft de markt dan toch wel af? Als het té ver is, dan zal de markt het niet slikken en zal de makker failliet gaan of op z'n minst het product killen. Lijkt me gezond dat het mensen het wel proberen, wie weet blijkt er wél vraag naar te zijn. Dan kan jij of ik het wel te ver vinden, maar de markt blijkbaar niet. Een erg gezond mechanisme :) Jawel dat is ook wel zo, alleen blijf ik ermee zitten dat er om de zoveel tijd weer iets met veel 'herrie' word gepresenteerd en het daarna gepusht word om het maar te nemen/te gebruiken. En soms zelfs verplicht. Uiteraard heb je als persoon zelf de keuze om iets wel of niet te doen/te gebruiken afgezien van de laatste. En jammer genoeg zijn er tegenwoordig allemaal nieuwe dingen wat blijkbaar zo goed is en vervolgens snap je nog niet hoe het werkt/moet. Straks hoeven we echt helemaal niets meer te doen..
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept