• 0

Pachten in de horeca

Hallo Forumgebruikers

 

Graag wil ik het volgende ter sprake brengen.

Ik heb nogal onverwachts het aanbod gekregen om een snackbar/cafetaria te pachten.

Begrepen is inmiddels dat het pachten van horecaondernemingen niet echt bij de wet geregeld is en de afspraken onderling gemaakt kunnen worden wat betreft pachtprijs en wat incl. danwel excl. is.

 

Wie heeft hier ervaring mee en wil eventueel via email adviseren?

 

Gr Beetlejuice

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom bestaat het aanbod uit pachten, en niet uit huren? En waarom wil jij pachten ipv huren?

 

het hele begrip pachten bestaat wettelijk niet eens

http://www.bedr-horeca.nl/content.jsp?objectid=6921

 

Ik zou trouwens ook flink onderzoek doen naar de historische omzet/winstcijfers want veel cafetaria leggen, vooral in de grote steden, het loodje. In kleine dorpskernen met minimaal zo'n 3000 inwoners schijn je er echter nog steeds een redelijke botereham mee te kunnen verdienen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo

 

Zelf kreeg ik het idee omdat ik hier voor het eerst mee te maken heb dat een horecabedrijf altijd onder het naampje pachten verhuurd werd.

Natuurlijk ben ik inmiddels ervan op de hoogte dat pachten in de horeca niet bij de wet geregeld is.

 

Historische omzet cijfers zijn niet aanwezig in de hoedanigheid van het pand nu, het pand bestond vijf jaar geleden uit twee aparte hokjes 1 voor friet en 1 voor ijs, en is in 2001 nieuw neergezet voor 1.2 miljoen.

Verbouwing liep tot in 2002.

Cijfers 2003/2004 zooitje vanwege pachter die er een rommeltje van maakte.

Eigenaar heeft klantenkring en omzet weer opgebouwd, cijfers 2005 bekend, 2006 nog niet geheel ivm btw

Nu een snack/ cafetaria gedeelte en een terras van 90 m2.

 

Omzet rond de 2.5 a 3 ton per jaar.

Potentie tot meer omzet aanwezig en lasten kunnen ook dik omlaag.

Inwonersaantal 60000. Toeristisch punt.

Bedrijf staat aan zee op een boulevard.

 

Ik zou het liefst mailen met iemand via gewone email.

 

Gr Beetlejuice

Link naar reactie
  • 0

Huren van het pand, inventaris en eventuele andere zaken lijkt mij logischer en meer voorkomend. De informatie over omzet ed die je geeft, is die van degene met wie jij een overeenkomst wilt aangaan afkomstig of is er reeds een onderzoek gedaan naar de administratie ed? (Het laatst lijkt mij wel van belang, in het kader van de onderzoeksplicht en omdat je geen teleurstellingen wilt lijkt me.)

 

Indien jij van een bepaalde persoon op het forum advies wilt en dat per email wilt doen, dan kan je die persoon gewoon benaderen. Emailadressen staan onder de naam naast de berichten van die persoon of in diens profiel.

 

Succes.

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.