• 0

provisie op webverkoop

Dag beste mensen,

 

De eerste keer dat ik op dit forum ben gekomen en ik heb meteen mijn ogen uit gekeken. Erg veel nuttige info en zeker om vaker op te kijken. Ik kwam op dese site omdat ik met een vraagstuk zit.

 

Nog enkele weken en ik begin aan een doorstart van mijn eigen onderneming. Dit heeft helaas even in een dieptepunt gezeten maar met een nieuw plan en innovatieve ideeen ga ik hopelijk eind april weer van start.

 

Nu heb ik echter een vraag over provisie regelingen:

 

Als ondernemer heb ik een database aan producten die "derden" kunnen insturen, deze komen dan "na goedkeuring" op de site te staan en vervolgens kan iedereen dat product aaschaffen. Als dit product aangeschaft wordt lever ik dit product op mat bij de klant af. Echter nu wil ik de ontwerper van het product een provisie geven. Dit kan in sommige gevallen een particulier zijn of een ondernemer. Hoe kan ik deze provisie het beste opnemen? bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden of in een appart contract, hoe zou ik dit moeten aanpakken en zijn er voorbeelden van dergelijke contracten?

 

Anders om, als ik een klant rechtstreeks stuur naar een "lid" die een product bij mij heeft aangeboden wil ik een provisie ontvangen!

 

Graag zie ik wat tips en mogelijkheden om een dergelijke overeenkomst op te stellen.

 

alvast vriendelijk bedankt,

 

Tom

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij zakelijke klanten kan je gewoon met facturen werken. Als jij een provisie krijgt stuur je een factuur, als je leverancier een provisie krijg stuurt hij een factuur.

 

Bij consumenten weet ik niet, dat is niet echt mijn gebied, maar andere experts zullen hier vast op inhaken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Aan niet BTW plichtigen natuurlijk zonder BTW, anders met.

Ik kan het niet op de site van de belastingdienst terugvinden, maar bv bol.com doet het wel zo:

 

http://www.nl.bol.com/intershoproot/eCS/Store/nl/MiniSites/mini_partner_uitleg.html

 

Ook voor de andere provisie vragen is dat trouwens wel een handige link. Ik zou een contractje opstellen over de provisie met duidelijk alle afspraken daarin.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.