• 0

promoten via e mail??

Hallo levellers ik ben bezig met het starten van een bedrijf die ik wil promoten. Ik heb momenteel iets van 1000 e mail adressen in mijn bestand van mensen die ik NIET ken. Het zijn namelijk vrienden van mijn vrienden. Via via dus. Als ik die mensen een mail stuur zou dat juridische gevolgen voor mij kunnen hebben??

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

De beste manier is je vrienden mailen met de informatie over je bedrijf en hen te vragen om dit aan hun contacten door te geven. Op die manier is het geen spam. Wellicht is het wel zo netjes om er iets tegenover te zetten.

AGLOCO - Own the internet

www.agloco-nl.nl

www.aglocobizz.blogspot.com

Link naar reactie
  • 0

Google is inderdaad een goede optie om gezien te worden.

 

Ikzelf kamp ook altijd met problemen omtrent e-mailadressen. Probeer mensen te verleiden om hun e-mailadres op te geven. Bijvoorbeeld door een prijsvraag te organiseren en deze te laten promoten door je vrienden bij hun vrienden. Dit in de hoop dat die het weer gaan promoten bij hun vrienden enzovoort. Ook een gemakkelijke en opvallende tell-a-friend onderdeel is een aanrader. Voor dit gehele idee moet simpliciteit voorop staan.

 

Ook de tip die Ray-Agloco aangeeft lijkt mij een geschikte oplossing.

 

Aan de andere kant is mijn ervaring dat niet veel consumenten juridische stappen ondernemen tegen spam (graag mening hierover van anderen). Als beginnend ondernemer vind ik dat je soms buiten het kader moet denken. Ik weet niet wat het mogelijke rendement kan zijn van de mailing maar misschien is de mailing zijn risico waard?

Link naar reactie
  • 0

*Zucht*. Ok.

 

Wat ik zou doen in jouw geval, is *wel* een mailing naar je lijst sturen, *met uitleg*.

 

Geef duidelijk aan in het begin, hoe je aan hun naam en emailadres bent gekomen, en geef ook duidelijk aan dat wanneer ze geen interesse hebben in je aanbod dat ze zich nergens druk om hoeven te maken. > Zorg er altijd voor dat je de wensen van je prospects voorop stelt, en niet die van jezelf.

 

Om narigheid te voorkomen, leg je ze uit dat ze niet hoeven te reageren, en dat dat alles is wat ze hoeven te doen om automatisch uit je bestand gehaald te worden. (Alleen de mensen die reageren komen in je nieuwe bestand terrecht.)

 

Het kan echt geen kwaad als je ze eenmalig mailt. Vertel ze dat je huidige lijst wordt verwijderd, en dat je alleen de lijst van mensen die op je mail reageren gebruikt.

 

Wees eerlijk, en vertel ze het hele verhaal. Doe niet proberen om je tekortkomingen te verdoezelen.

 

Er zullen mensen zijn die hier niet mee akkoord zullen gaan op dit forum, maarja. Geloof het of niet, maar niet alle mensen op dit forum hebben verstand van marketing =) Gebruik common sense.

 

Gr. Alex

"Idleness is not doing nothing--It's being free to do anything".

 

"The purpose of doing business, is to not be in any business".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.