• 0

Microsoft's open source geintje

Wat vinden jullie daar nou van? Volgens mij is het een gedwongen zet omdat linux steeds meer terein won op MS software.

 

Wat zijn volgens jullie de gevolgen? Ik kan het nog niet overzien, maar volgens mij is het niet zo moeilijk om een "open source" xp-tje te pakken te krijgen als het eenmaal bij overheden rond zwerft?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Honderd procent mee eens!

 

Misschien gaat het zelf nog verder: het zou zelfs zo kunnen zijn dat Microsoft een business-model op basis van opensource software als een reeele optie zou kunnen gaan zien. Want letop: OPENSOURCE betekent niet gratis...

 

Misschien is er wel een structuur dat je alleen de sources mag hebben als je een licentie van Windows hebt.

Link naar reactie
  • 0

Misschien gaat het zelf nog verder: het zou zelfs zo kunnen zijn dat Microsoft een business-model op basis van opensource software als een reeele optie zou kunnen gaan zien. Want letop: OPENSOURCE betekent niet gratis...

 

Misschien is er wel een structuur dat je alleen de sources mag hebben als je een licentie van Windows hebt.

 

Ik denk niet dat ze alles open gaan gooien. Ik denk dat de voorwaarden ook vrij streng zullen zijn. En ik vraag me af of ze echt ver zullen gaan, want ze zijn altijd vervent tegenstander geweest en het verstrekken van de source is alleen gebeurt om dat overheden enzovoort steeds meer en meer naar opensource gaan kijken. Veel overheden op de wereld hebben het al of bekijken de aanschaf van open-souce software.

 

Het business model van Microsoft is volgens mij dusdanig dat als zij hun monopolie niet vasthouden dat de zaak dan redelijk als een kaartenhuis uiteen valt.

 

Volgens mij is dit dan ook een gedwongen zet van MS, waar ze zelf denk ik he-le-maal niet blij mee zijn.

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Microsoft gooit het roer totaal om, zowel de bedrijfsvoering als de strategie veranderd razend snel!

 

Voorzag de giant een zwarte toekomst? Is dit een noodsprong om de vijanden buiten de deur te houden? Is er een zwakke plek geraakt en probeert de reus het op deze manier te verbergen?

 

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

microsoft gaat niet echt open source hoor, ze gaan bijvoorbeeld voor word longhorn xml gebruiken als bestandsindeling: dat is een open standaard, maar daarmee is word nog niet open source ;)

 

ik denk trouwens dat het ook niet verstandig is voor ze, want dan is er eindelijk bewijs dat ze totaal niet kunnen proggen in redmond :D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.