Ga naar inhoud
  • 0

Onterechte facturen

Senior     66 0

Beste HL'ers,

 

Ik zit met een probleem van 2, mijns inziens onterecht, ontvangen facturen voor een van mijn BV's.

 

Het verhaal is iets te lang om helemaal uit de doeken te doen, maar wat moet ik hiermee doen? Situatie is dat de facturen dermate hoog zijn dat ik ze nooit en te nimmer kan betalen. De verzender denkt dat hij in zijn recht staat. Ik denk van niet. Ik denk dan ook dat ik bij het hogerop gaan spelen wel gelijk zal krijgen, maar dit gaat vermoedelijk vrij veel energie kosten (bovenop wat het nu al heeft gekost).

 

Wat gebeurt er als ik ze niet betaal? Krijg ik dan uiteindelijk een deurwaarder aan de deur?

 

Alvast bedankt voor advies.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Moderator     8,7k 9 839

Ik heb ook eens zoiets gehad, bedrag factuur viel - zonder enig overleg - veel hoger uit dan het vooraf geoffreerde bedrag. Ik heb toen aan de leverancier overgemaakt wat het volgens mij had moeten zijn en heb dat met een aangetekende brief toegelicht.

Als je dat doet en er dan toch een zaak van komt, heb je in ieder geval een streepje voor, omdat je je geen wanbetaler hebt getoond.

 

Ik heb overigens niets meer gehoord toen.

 

Succès en groet,

 

Hans


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, Hospitality & Leisure Ondernemer 'In Ruste', Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (arbeidsrechter.nl), MSc-Student Design Driven Innovation (nhlstenden.com); (Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als forumlid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar reactie
  • 0
Legend     2,4k 117

Ik zit met een probleem van 2, mijns inziens onterecht, ontvangen facturen voor een van mijn BV's.

 

Een onjuiste factuur moet worden betwist, en het terechte deel moet tijdig worden betaald. Betwisten doe je het beste per brief, bij formele conflicten zowel per aangetekende als per gewone post zodat de ontvangst niet kan worden ontkend. Verder is het denk ik goed bij elke escalatiestap (bijvoorbeeld van crediteur naar gerechtsdeurwaarder) even opnieuw schriftelijk te reageren, zodat je niet het verwijt kan worden gemaakt "dan had u maar moeten reageren".

 

Er kan vervolgens van alles gebeuren (aangetekende brieven, incassobureau, gerechtsdeurwaarder etc.), maar dat geeft niet. Uiteindelijk beslist de rechter erover. Als die oordeelt dat je terecht betwist hebt en terecht niet (of: voldoende) betaald dan heeft het geen gevolgen.

Link naar reactie
  • 0
Legend     3,3k 192

Wat gebeurt er als ik ze niet betaal? Krijg ik dan uiteindelijk een deurwaarder aan de deur?

 

Dat ligt er helemaal aan wat de andere partij gaat doen. Als hij doorzet: ja dan krijg je bezoek van de deurwaarder. Op wikipedia vind je een kort verhaal over de mogelijkheden. De fijne details kun je hier via de zoekfunctie vinden.

 

Je zegt verder dat je het bedrag nooit of te nimmer te kunnen betalen. Als de vordering voor een rechter komt en hij deze terecht vindt zou je dus mogelijk failliet gaan. Ik zou als ik jou was dus Rene z'n advies over betwisten/reageren zeker opvolgen maar ook wat juridisch advies inwinnen. Denken gelijk te hebben, gelijk hebben en je gelijk halen zijn nogal verschillende dingen (helaas)

 

Hoe kunnen jullie beide "denken" dat jullie gelijk hebben? Wat staat er wel op papier?

 

Wat op papier staat kun je intrepeteren zoals je wilt. Daarnaast kan wat op papier staat niet overeenkomen met de wet wat die tekst de inkt op het papier niet waard maakt. Genoeg mogelijkheden dus om te denken gelijk te hebben terwijl dat niet het geval is. Beetje zinloze opmerking dus.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 28 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.