Ga naar inhoud

afzetmarkt reisbureau

Geplaatst:

schreudje

Is er iemand die mij iets kan vertellen over hoe groot een doelgroep voor een reisburau moet zijn om succesvol te zijn?

 

Denk bijvoorbeeld aan duikvakanties, dit is speciaal voor een bepaalde groep mensen.

 

Of de naturisten vakantie , ook een voorbeeld van een selecte groep mensen die daar in geinteresseerd zijn.

 

Zou bijvoorbeeld een groep van 10.000 mensen met dezelfde interesses voldoende zijn om een succesvol reisbureau (online) te starten of moeten dit er 50.000 zijn of miscchien wel 1 miljoen!?

 

Anyone?

Featured Replies

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Hee Schreudje, weer nieuwe plannen? Ik vraag me af of dit de juiste volgorde in je benadering is. Om te beginnen zou je je af kunnen vragen: 'Wat is voor mij succesvol?' Dus hoeveel winst wil ik maken om succesvol te zijn? Hoeveel omzet en marge moet ik dan halen? Hoe groot moet die markt dan zijn om dat te behalen, is die er en hoe groot is die dan?

 

Zo ongeveer zou ik beginnen.

 

Succès,

 

Hans

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

schreudje

  • Auteur

Hans,

 

Ik had jou hierover gemaild ook...check it out!.

Geplaatst:

LB

dag,

 

Vroeger had de Rabobank een boekje cijfers & trends. Tegenwoordig staat deze info op hun website (dacht ik) daar zou je eens naar kunnen kijken.

 

 

Succes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.