Ik heb een website gebouwd voor een klant. Nu de website klaar is vroeg de klant of hij in termijnen mocht betalen. Als het allemaal maar netjes wordt betaald vind ik dat prima. Maar hoe moet ik een betaling in termijnen verwerken in mijn administratie? Is het handig om per termijn een aparte factuur met aparte factuurnummers te sturen? Of kan ik beter één factuur sturen met daarbij vermeld welk gedeelte van het bedrag op welke datum moet zijn voldaan?
En is het in zo'n geval administratief gezien een bezwaar als je een factuur van bijvoorbeeld €500 uitschrijft en je het bedrag niet ineens, maar in twee keer op je rekening ontvangt met bij allebei de transacties hetzelfde factuurnummer?
Alvast bedankt voor de antwoorden die vast en zeker gaan komen!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
cyberbrain
cyberbrain
Hallo,
Ik heb een website gebouwd voor een klant. Nu de website klaar is vroeg de klant of hij in termijnen mocht betalen. Als het allemaal maar netjes wordt betaald vind ik dat prima. Maar hoe moet ik een betaling in termijnen verwerken in mijn administratie? Is het handig om per termijn een aparte factuur met aparte factuurnummers te sturen? Of kan ik beter één factuur sturen met daarbij vermeld welk gedeelte van het bedrag op welke datum moet zijn voldaan?
En is het in zo'n geval administratief gezien een bezwaar als je een factuur van bijvoorbeeld €500 uitschrijft en je het bedrag niet ineens, maar in twee keer op je rekening ontvangt met bij allebei de transacties hetzelfde factuurnummer?
Alvast bedankt voor de antwoorden die vast en zeker gaan komen!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/12685-betaling-in-termijnen-en-de-administratie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag