Ga naar inhoud
  • 0

InterRail doet aan Open Source Marketing

Legend     22,3k 1360

 

Bij open source marketing nodig je je gebruikers, klanten en andere betrokkenen uit om mee te werken aan de promotie van je bedrijf/product. InterRail doet nu iets vergelijkbaars voor zijn online game RailDance Express, zie ook deze oproep op Marketingfacts.

 

Eerlijk gezegd vind ik dat slappe thee. Veel leuker dan een promotiespel is de eigenlijke vraag: hoe promoot je de verkoop (direct) of beleving (indirect) van InterRail?

 

Tienduizenden jongeren die vanuit de hele wereld naar Europa komen om een maand lang rond te treinen! Daar moet toch iets mee te doen zijn.

 

Wie doet er mee? Gaan we komende tijd eerst eens inventariseren wie, wat, waar, wanneer van zo'n kaart gebruik maakt. En dan kijken wat daarmee te doen is. Moet het wel een kaart zijn? Kunnen we niet iets met bluetooth doen (download de laatste info op het station), kunnen we geen digitale sporen nalaten of trainblogs laten maken? En welk jongerenmerk zou dat kunnen sponsoren?

 

Reacties?


Lees ook eens de Moscow Times, één van de laatste onafhankelijke media in Rusland (tijdelijk in Amsterdam). 🕊 🕊 🕊

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Legend     749 21

Interrail blijft een leuk concept dat de tand des tijds best goed doorstaat... Zolang er treinen zijn, zullen jongeren gaan interrailen. Ook voor interrail geldt in deze tijd dat ze moeten innoveren om het hele pakket aantrekkelijk te houden voor de doelgroep, en dan bedoel ik niet, meer reclame, meer naamsbekenheid... nee, échte toegevoegde waarde... Jeetje, heb nu al 1-2-3... zat ideeën.........

Link naar reactie
  • 0
Retired Mod     3,2k 157

Simpele invulling : Omdat je in de trein uren met een kleine groep mensen bij elkaar zit in een beperkte ruimte, ontstaat er zowiezo een toneelstuk : de hele setting & omstandigheden zijn er naar.

 

Dus : stuur je leukste/vreemdste film (van je telefoon of anders) naar de site van Interrail.

 

Verbijzondering : focus de inzendingen door inzenders te verplichten een film te maken binnen de kader van een aantal thema;s als : romantiek, spanning ("is het een spion van Al Qaeda of een bromsnor met vreemde GSM" ), horror ("de drol in de Interrail-plee") en andere mogelijke thema's die interessant/relevant zijn voor de beoogde doelgroep(en).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.