Ik heb even een vraag voor een vriend van mij (echt waar!)...
Een vriend is bezig met een eigen webdesign/webhosting bedrijf. Hij wilt
het parttime, naast zijn betaalde baan gaan doen. Hij is echter bang dat hij de grens gaat halen bij de belastingdienst qua bijverdiensten. Tevens
kunnen bedrijven zijn kosten dan niet fiscaal aftrekken (hij gaat met een aantal bedrijven werken).
Hij heeft op dit moment al wat verzoeken liggen, dus een begin is er al. Hij vroeg zich echter af welke rechtsvorm hij nou moet kiezen. Binnenkort staat er een afspraak bij de KvK, daar zal hij ook wat advies krijgen.
Het vervelende is dat een BV een startkapitaal van EUR 18.000 behoeft. Anders was dit een aantrekkelijke vorm voor hem. Hij denkt aan een jaaromzet van gemiddeld EUR 3.000...
Een eenmanszaak is op dit moment het beste voor hem, maar ik weet dat ze op dit moment bezig zijn om het startkapitaal af te schaffen. Weten jullie wellicht wanneer dit staat te gebeuren?
Hopelijk kunnen jullie ook een advies geven. Hij wil persoonlijk niet eraan kapot gaan (dus niet zijn huis op het spel zetten). Het startersvermogen is ook nihill.
Alvast bedankt voor het meedenken. ;D
www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
marvino002
marvino002
Ik heb even een vraag voor een vriend van mij (echt waar!)...
Een vriend is bezig met een eigen webdesign/webhosting bedrijf. Hij wilt
het parttime, naast zijn betaalde baan gaan doen. Hij is echter bang dat hij de grens gaat halen bij de belastingdienst qua bijverdiensten. Tevens
kunnen bedrijven zijn kosten dan niet fiscaal aftrekken (hij gaat met een aantal bedrijven werken).
Hij heeft op dit moment al wat verzoeken liggen, dus een begin is er al. Hij vroeg zich echter af welke rechtsvorm hij nou moet kiezen. Binnenkort staat er een afspraak bij de KvK, daar zal hij ook wat advies krijgen.
Het vervelende is dat een BV een startkapitaal van EUR 18.000 behoeft. Anders was dit een aantrekkelijke vorm voor hem. Hij denkt aan een jaaromzet van gemiddeld EUR 3.000...
Een eenmanszaak is op dit moment het beste voor hem, maar ik weet dat ze op dit moment bezig zijn om het startkapitaal af te schaffen. Weten jullie wellicht wanneer dit staat te gebeuren?
Hopelijk kunnen jullie ook een advies geven. Hij wil persoonlijk niet eraan kapot gaan (dus niet zijn huis op het spel zetten). Het startersvermogen is ook nihill.
Alvast bedankt voor het meedenken. ;D
www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/12914-welke-rechtsvorm-adviseren-jullie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag