Weet er iemand of het mogelijk is om aandelen uit te geven waar geen stemrecht op rust? De situatie: Ik wil iets van 20% van de aandelen in mijn bedrijf beschikbaar maken voor medewerkers, zodat ze mee kunnen profiteren van de groei van de waarde van het bedrijf en de winstuitkering. Ik wil echter niet dat daar stemrecht op rust.
Is dit mogelijk? Moet ik werken met certificaten (Maar dan ligt het stemrecht bij een andere partij) of opties? Of is er een andere oplossing?
Alvast bedankt!
Groeten,
Ronald
Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ronald Kleverlaan
Ronald Kleverlaan
Hallo,
Weet er iemand of het mogelijk is om aandelen uit te geven waar geen stemrecht op rust? De situatie: Ik wil iets van 20% van de aandelen in mijn bedrijf beschikbaar maken voor medewerkers, zodat ze mee kunnen profiteren van de groei van de waarde van het bedrijf en de winstuitkering. Ik wil echter niet dat daar stemrecht op rust.
Is dit mogelijk? Moet ik werken met certificaten (Maar dan ligt het stemrecht bij een andere partij) of opties? Of is er een andere oplossing?
Alvast bedankt!
Groeten,
Ronald
Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag