• 0

Algemene voorwaarden - verwijzen naar website mag?

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Volgens mij wordt er nog onderscheid gemaakt in grote en kleine klanten, de grens ligt hierbij volgens mij op 50 mensen personeel, dus meer dan 50 personeelsleden, dan heeft men met groot te maken, minder dan 50 dan heeft men met een klein bedrijf te maken.

Bij verkopen aan kleine bedrijfen en particulieren moet men nog de Algemene voorwaarden ter hand stellen.

Bij verkopen aan grote bedrijven mag men verwijzen naar de internetsite.

 

vr.gr.

 

Rick

 

Link naar reactie
  • 0
Volgens mij wordt er nog onderscheid gemaakt in grote en kleine klanten

 

Ik weet niet waar dit naar verwijst, maar niet naar de uitspraak waar deze draad over gaat. Daarin oordeelde de rechter namelijk dat "Het gebruik van het internet is in het huidige tijdsgewricht inmiddels zodanig ingeburgerd, dat het op elektronische wijze beschikbaar stellen van algemene voorwaarden naar het oordeel van de kantonrechter gelijkwaardig geacht kan worden aan de feitelijke terhandstelling daarvan als genoemd in artikel 6:234 lid 1 sub BW.", zonder daarbij enig onderscheid te maken tussen grote en kleine klanten.

Link naar reactie
  • 0

Ik stuur ze altijd mee bij de offerte om dit discussie met mijn klant te voorkomen. Daarnaast in de offerte opgenomen dat de leveringsvoorwaarden zijn bijgevoegd en, indien ze die niet aantreffen, deze na melding alsnog gratis worden toegezonden.

 

Werkt tot op heden perfect, heb vrijwel nooit discussie over het al dan niet ontvangen hebben van de voorwaarden.

 

Bij klanten waar ik in het verleden problemen mee gehad heb, print ik ze in lichtgrijs op de achterzijde van het briefpapier van de offerte. Omslachtig maar doeltreffend.

 

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Ik stuurde de AV ook met de offerte, maar dat is dan ook noodzakelijk. Het meesturen in de contractfase is te laat.

 

Door deze uitspraak ga ik in ieder geval de AV op internet zetten. Ik ben geen jurist, maar ben wel van mening dat door deze uitspraak de voorwaarden niet noodzakelijkerwijs megestuurd hoeven te worden.

Ik wacht nog even wat reactie af. Wellicht zit er een slimme jurist tussen die e.e.a. bevestigt.

 

Link naar reactie
  • 0

Dit lijkt me een goede zaak - ALV inzichtelijk maken via internet door vermelding daarvan op de offerte zou tegenwoordig ook wel voldoende moeten zijn voor B2B verkeer.

 

Zeker wanneer je normaliter de eigenlijke offerte ook al digitaal aanbiedt (PDF per email bijvoorbeeld) zou het krom zijn als je vervolgens de ALV wel op papier moest toesturen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.