tvermolen Geplaatst: 3 september 2007 tvermolen 2 0 Geplaatst: 3 september 2007 Klanten moesten in offertestadium actief gewezen worden op de algemene voorwaarden (AV) door de AV mee te sturen met de offerte. Blijkbaar is het verwijzen naar een website met de AV nu ook toegestaan, zie http://www.webwereld.nl/ref/newsletter/47765 Is iemand een andere mening toegedaan? [titel aangepast - mod] Link naar reactie
0 Gast Verwijderd account Geplaatst: 3 september 2007 Gast Verwijderd account Geplaatst: 3 september 2007 Volgens mij wordt er nog onderscheid gemaakt in grote en kleine klanten, de grens ligt hierbij volgens mij op 50 mensen personeel, dus meer dan 50 personeelsleden, dan heeft men met groot te maken, minder dan 50 dan heeft men met een klein bedrijf te maken. Bij verkopen aan kleine bedrijfen en particulieren moet men nog de Algemene voorwaarden ter hand stellen. Bij verkopen aan grote bedrijven mag men verwijzen naar de internetsite. vr.gr. Rick Link naar reactie
0 renep Geplaatst: 4 september 2007 renep 2,4k 117 Geplaatst: 4 september 2007 Volgens mij wordt er nog onderscheid gemaakt in grote en kleine klanten Ik weet niet waar dit naar verwijst, maar niet naar de uitspraak waar deze draad over gaat. Daarin oordeelde de rechter namelijk dat "Het gebruik van het internet is in het huidige tijdsgewricht inmiddels zodanig ingeburgerd, dat het op elektronische wijze beschikbaar stellen van algemene voorwaarden naar het oordeel van de kantonrechter gelijkwaardig geacht kan worden aan de feitelijke terhandstelling daarvan als genoemd in artikel 6:234 lid 1 sub BW.", zonder daarbij enig onderscheid te maken tussen grote en kleine klanten. René Applinet - informatieve websites | Lancelots - informatie en forum voor freelancers / zzp'ers Link naar reactie
0 Iwan van Geelen Geplaatst: 4 september 2007 Iwan van Geelen 3,2k 213 Geplaatst: 4 september 2007 Tjeetje, voor de vaste bezoekers; wat hebben wij hierover gediscuteerd toen ik de algemene voorwaarden site startte... geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be Link naar reactie
0 frans74 Geplaatst: 4 september 2007 frans74 281 57 Geplaatst: 4 september 2007 Ik stuur ze altijd mee bij de offerte om dit discussie met mijn klant te voorkomen. Daarnaast in de offerte opgenomen dat de leveringsvoorwaarden zijn bijgevoegd en, indien ze die niet aantreffen, deze na melding alsnog gratis worden toegezonden. Werkt tot op heden perfect, heb vrijwel nooit discussie over het al dan niet ontvangen hebben van de voorwaarden. Bij klanten waar ik in het verleden problemen mee gehad heb, print ik ze in lichtgrijs op de achterzijde van het briefpapier van de offerte. Omslachtig maar doeltreffend. de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals Link naar reactie
0 tvermolen Geplaatst: 4 september 2007 Auteur tvermolen 2 0 Geplaatst: 4 september 2007 Ik stuurde de AV ook met de offerte, maar dat is dan ook noodzakelijk. Het meesturen in de contractfase is te laat. Door deze uitspraak ga ik in ieder geval de AV op internet zetten. Ik ben geen jurist, maar ben wel van mening dat door deze uitspraak de voorwaarden niet noodzakelijkerwijs megestuurd hoeven te worden. Ik wacht nog even wat reactie af. Wellicht zit er een slimme jurist tussen die e.e.a. bevestigt. Link naar reactie
0 djluc Geplaatst: 5 september 2007 djluc 4,6k 118 Geplaatst: 5 september 2007 Ik laat ze gewoon ondertekenen en paraferen per pagina. Niemand die er discussie over aangaat of ze de AV wel of niet ontvangen hebben. Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen. Link naar reactie
0 R.I.P. - Benm Geplaatst: 5 september 2007 R.I.P. - Benm 7,7k 149 Geplaatst: 5 september 2007 Dit lijkt me een goede zaak - ALV inzichtelijk maken via internet door vermelding daarvan op de offerte zou tegenwoordig ook wel voldoende moeten zijn voor B2B verkeer. Zeker wanneer je normaliter de eigenlijke offerte ook al digitaal aanbiedt (PDF per email bijvoorbeeld) zou het krom zijn als je vervolgens de ALV wel op papier moest toesturen. Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie
tvermolen
tvermolen
Klanten moesten in offertestadium actief gewezen worden op de algemene voorwaarden (AV) door de AV mee te sturen met de offerte.
Blijkbaar is het verwijzen naar een website met de AV nu ook toegestaan, zie http://www.webwereld.nl/ref/newsletter/47765
Is iemand een andere mening toegedaan?
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag