Ik heb wat speurwerk gedaan m.b.t. het opnieuw uitgeven van een boek [en].
Ik begrijp nu, zoals ik heb kunnen nalezen op Wikipedia, dat de auteursrechten komen te vervallen voor 1923 50 jaar na het overlijden van de maker en na 1923 70 jaar na het overlijden van, in dit geval de auteur.
Nu is mijn vraag: ik heb al eerder een onderzoekje gedaan m.b.t. het [opnieuw] uitgeven van een boek en hoorde van een uitgeverij dat zij de auteursrechten hadden ovegenomen.
Nu achteraf gezin heb ik er mijn grote twijfels over, want ik vind hier niets van terug, dat dit klopt, denk ik en ook kan ik nergens terug vinden dat zij dit boekje opnieuw hebben uitgegeven.
Kan een expert mij over de waarheid omtrent mijn vraag en op een op waarheid en onderbouwd antwoord geven?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HKlein
HKlein
Hallo beste mensen,
Ik wil jullie het volgende voorleggen.
Ik heb wat speurwerk gedaan m.b.t. het opnieuw uitgeven van een boek [en].
Ik begrijp nu, zoals ik heb kunnen nalezen op Wikipedia, dat de auteursrechten komen te vervallen voor 1923 50 jaar na het overlijden van de maker en na 1923 70 jaar na het overlijden van, in dit geval de auteur.
Nu is mijn vraag: ik heb al eerder een onderzoekje gedaan m.b.t. het [opnieuw] uitgeven van een boek en hoorde van een uitgeverij dat zij de auteursrechten hadden ovegenomen.
Nu achteraf gezin heb ik er mijn grote twijfels over, want ik vind hier niets van terug, dat dit klopt, denk ik en ook kan ik nergens terug vinden dat zij dit boekje opnieuw hebben uitgegeven.
Kan een expert mij over de waarheid omtrent mijn vraag en op een op waarheid en onderbouwd antwoord geven?
Want ik moet wel weten waar ik aan begin!
Vooropgesteld; de auteur was overleden in 1900.
Ik hoop op [gedegen] antwoord [en].
Alvast bedankt!
En met een vriendelijke groet van,
Henr Klein
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13393-copyright-uitgeverijen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag