Ik heb een vraag aan personen die artikelen inkopen uit India of China. Ik zou namelijk graag tips/ervaringen uit willen wisselen over het oplossen van slechte kwaliteit.
Het zit zo, ik heb een Indische leverancier uit Hong Kong en heb daar al meerdere keren ingekocht. Eerste 2x ging het goed, bij de 3de waren aantal artikelen niet goed. Dat werd netjes opgelost door goede artikelen mee te sturen met 4de bestelling. Dus verzendkosten voor mijn rekening, maar de kosten van de nieuwe productie voor hem. Nu is er bij mijn nieuwe bestelling helaas weer productiefouten waardoor de kwaliteit te laag is. Ik heb het netjes gemaild, met complimenten over de artikelen waar ik tevreden over ben, en duidelijke beschrijving van de artikelen die slecht zijn, met foto's. Ik vroeg hoe hij het wil oplossen. Van aantal artikelen kreeg ik antwoord dat het zo hoort en van aantal zei hij dat ik maar moet proberen het toch te verkopen, dat het een fout is waar hij niets aan kan doen (hij is tussenhandelaar) en dat hij volgende keer meer zijn best zal doen alles na te kijken. Ik heb duidelijke argumenten over de artikelen gemaild, dat het toch echt productiefout is, en heb als voorstel vervanging gemaild, dat ik meteen nieuwe bestelling plaats en hij de nieuwe daarbij mee stuur. Ik kreeg helaas geen antwoord, heb al de mail doorgestuurd maar ben nu 2 weken verder en nog niets gehoord.
Ik heb de neiging boos mailtje te sturen dat ik anders niet meer bij hem ga kopen, maar ik heb hem eigenlijk best wel nodig (heb nog geen leverancier die soortgelijke artikelen kan leveren). Ik denk eraan hem te bellen en gewoon netjes te blijven, oplossingen te eisen. Ik heb hem al ooit ontmoet dus op zich is dat niet zo raar. Maar ik vraag me af wat de beste manier is...vind het sowieso lastig, hou niet van zeuren, maar kan het ook niet accepteren. Lijkt wel hoe vaker je koopt hoe slechter de kwaliteit, zo ging het ook bij een ex-leverancier uit India....
Ik ben dus heel erg benieuwd hoe jullie dat soort problemen aanpakken.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
anna82
anna82
Ik heb een vraag aan personen die artikelen inkopen uit India of China. Ik zou namelijk graag tips/ervaringen uit willen wisselen over het oplossen van slechte kwaliteit.
Het zit zo, ik heb een Indische leverancier uit Hong Kong en heb daar al meerdere keren ingekocht. Eerste 2x ging het goed, bij de 3de waren aantal artikelen niet goed. Dat werd netjes opgelost door goede artikelen mee te sturen met 4de bestelling. Dus verzendkosten voor mijn rekening, maar de kosten van de nieuwe productie voor hem. Nu is er bij mijn nieuwe bestelling helaas weer productiefouten waardoor de kwaliteit te laag is. Ik heb het netjes gemaild, met complimenten over de artikelen waar ik tevreden over ben, en duidelijke beschrijving van de artikelen die slecht zijn, met foto's. Ik vroeg hoe hij het wil oplossen. Van aantal artikelen kreeg ik antwoord dat het zo hoort en van aantal zei hij dat ik maar moet proberen het toch te verkopen, dat het een fout is waar hij niets aan kan doen (hij is tussenhandelaar) en dat hij volgende keer meer zijn best zal doen alles na te kijken. Ik heb duidelijke argumenten over de artikelen gemaild, dat het toch echt productiefout is, en heb als voorstel vervanging gemaild, dat ik meteen nieuwe bestelling plaats en hij de nieuwe daarbij mee stuur. Ik kreeg helaas geen antwoord, heb al de mail doorgestuurd maar ben nu 2 weken verder en nog niets gehoord.
Ik heb de neiging boos mailtje te sturen dat ik anders niet meer bij hem ga kopen, maar ik heb hem eigenlijk best wel nodig (heb nog geen leverancier die soortgelijke artikelen kan leveren). Ik denk eraan hem te bellen en gewoon netjes te blijven, oplossingen te eisen. Ik heb hem al ooit ontmoet dus op zich is dat niet zo raar. Maar ik vraag me af wat de beste manier is...vind het sowieso lastig, hou niet van zeuren, maar kan het ook niet accepteren. Lijkt wel hoe vaker je koopt hoe slechter de kwaliteit, zo ging het ook bij een ex-leverancier uit India....
Ik ben dus heel erg benieuwd hoe jullie dat soort problemen aanpakken.
Alvast hartelijk dank voor tips!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13473-tips-oplossen-productiefouten-uit-china/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag