• 0

Persbericht: BViT en NeBIB werken samen

Hi guys & grrls,

 

Hierbij een primeurtje van het samenwerkingfront. BViT en NeBIB gaan samen in Den Haag een incumator opzetten, voorzien van een eigen Business Angels Club en een "pre-seed" incubator. Hele goedkope werkplekken (tussen de €50,- en € 100,- per maand) waar (aspirant)ondermnemers plannen kunnen maken en productideeën kunnen uitwerken. Doel is zo snel mogelijk klanten of investeerders te vinden en daarna opzouten naar de echte incubator of een eigen kantoor.

 

Ik zal er de eerste maanden zelf regelmatig zitten. Heb er veel zin in.

 

Groeten,

Nils


Persbericht:

initiatief van BViT en NeBIB:

 

Innovatiecluster in achtertuin van KPN

 

Den Haag 26 februari 2003 – Net achter het KPN hoofdkantoor in Den Haag, in de ‘Oude Cabalerofabriek’ wordt de BViT Den Haag opgezet met als thema ‘Draadloze Technologie’. De gemeente Den Haag ondersteunt deze ontwikkeling. Alle betrokkenen zetten zich in om het Innovatiecluster Den Haag te laten uitgroeien tot de motor van kennisintensieve vernieuwing. De samenwerking tussen NeBIB en het BViT innovatienetwerk biedt de innovatieve ondernemers in de regio het voordeel dat er vanaf de start van het Innovatiecluster Den Haag direct actieve hoogwaardige steun aangeboden wordt.

 

De NeBIB zal vanuit deze locatie de Haagse Business Angel Club starten. De NeBIB is al sinds jaar en dag het meest succesvolle 'huwelijksbureau' tussen Business Angels en startende ondernemers. Deze organisatie uit Breukelen helpt nieuwe innovatieve bedrijven aan investeerders en coaches, om deze te voorzien met geld, kennis en ervaring op gebied van ondernemerschap. Het BViT innovatienetwerk bouwt en ondersteunt innovatieclusters met daarbinnen een kraamkamer, ze biedt coaching & ondersteuning, personeel en volledig ingerichte huisvesting en faciliteiten. Een BViT cluster heeft altijd een centraal thema zoals 'Complexe Netwerken' in Delft en 'Open Scource' in Utrecht . Eind vorig jaar is BViT 2e geworden in een internationale verkiezing tot ‘Best Science Based Incubator.'

 

In de 700 m2 die beschikbaar is zullen (test-)faciliteiten gemeenschappelijk gebruikt kunnen worden door de verschillende ondernemers. Zij krijgen een kantoor en kunnen gebruik maken van allerlei faciliteiten. Bovendien zijn enkele ruimtes ingericht als kraamkamer; in een kantoortuin kunnen zeer vroege starters tegen een zeer beperkt tarief een tafel krijgen om hun plannen maken, producten te ontwikkelen en hun eerste klant te vinden. Hierbij worden ze bij gestaan door coaches van de BViT en de NeBIB. 'We zitten ook dicht bij de Haagse Hogeschool en zetten ons in voor een constructieve samenwerking met deze kennisinstelling' aldus Toon Buddingh', die namens de BViT het Haagse initiatief trekt.

 

Het is belangrijk dat er steeds meer kennisintensieve bedrijven starten en overleven, omdat Nederland de aansluiting met het buitenland dreigt te verliezen. Je richten op een kenniseconomie betekent het stimuleren van innovatief ondernemerschap. Hiervoor zijn allerlei private en publieke initiatieven bezig om maar de beginnende ondernemers bij te staan met de groei tot zelfstandig bedrijf. Deze initiatieven zullen, in het belang van de technostarter, beter gestroomlijnd moeten worden. 'Ik ben erg blij met de samenwerking tussen BViT en NeBIB die hier in Den Haag gestalte krijgt en het is een voorbeeld voor andere kennisintensieve regio's.' betoogt Nils de Witte van NeBIB.

 

De samenwerking betekent dat startende ondernemers kunnen profiteren van de bestaande netwerken en coaching, terwijl ze voor relatief weinig geld gebruik kunnen maken van dure apparatuur, die deze innovatieve bedrijven nodig hebben. Samenwerken met de andere ondernemers zal leiden tot een snelle en efficiënte manier om in deze barre tijden te overleven en zelfs te groeien.

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0
Hele goedkope werkplekken (tussen de €50,- en € 100,- per maand) waar (aspirant)ondermnemers plannen kunnen maken en productideeën kunnen uitwerken. Doel is zo snel mogelijk klanten of investeerders te vinden en daarna opzouten naar de echte incubator of een eigen kantoor.
Klinkt goed! Succes!
Link naar reactie
  • 0

Klinkt als erg interessant, maar de info uit het persbericht is wel erg algemeen. Ik ben wel benieuwd waarom er bijvoorbeeld gekozen is voor 'Draadloze Technologie'. En is het meer gericht op de techniek van draadloze netwerken, of (ook) op applicaties en toepassingen?

 

Klinkt in ieder geval als leven in de brouwerij, dat kan nooit kwaad natuurlijk. Succes! :)

Link naar reactie
  • 0

In de "pre-seed" incubator is de enige vereiste, dat het gaat om innovatieve bedrijven, die nog geen klanten of investeerders hebben. Ze moeten vooral voortgang maken. Er is een beperkt aantal plaatsen (24) die optimaal benut moeten worden. Ondernemers die niet doorwerken worden vervangen door ondernemers met meer ambitie.

 

In de reguliere incubator moet je wat verder zijn. Eén of meerdere klanten is toch wel een vereiste. En je moet iets doen met draadloze netwerken. Prijzen voor deze incubator staan nog niet vast, maar liggen wat hoger dan in de pre-seed incubator. Het service niveau ligt ook een stuk hoger.

 

Geïnteresseerden kunnen een kijke komen nemen. We zitten er meestal op disdag of op woensdag. Als je een afpraak wil maken mail dan even naar toon@bvit.net

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik vind het echt SUPER ! Want inderdaad juist in de pre-seed is het belangrijk ook hulp te bieden qua faciliteiten!

Nog even een vraag (XQS tis maandag en lees ik veel, maar begrijp niet alles). Jullie thema is "Draadloze Technologie", is dat dé voorwaarde, of zijn er ook andere innovatieve ideeën die van jullie incumator gebruik kunnen maken?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Voor alle duidelijkheid: het gaat hier over TWEE incubators. Een "pre-seed" incubator voor ALLE innovatieve starters en een "Echte" incubator voor bedrijven in het wireless segment. Snappie? ;D

 

En daarnaast komt er ook een locale vestiging van oms Business Angels netwerk.

 

Greetz,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nils,

 

Goed zeg!, maar zijn de werkplekken alleen in Den Haag?

en nog een kleine opmerking; de teksten in de website van BVIT zijn voor mij alleen met een vergrootglas te lezen?....of ligt dat aan mij... :-\ (dan heb ik niets gezegt :-X)

 

Greetz,

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Ha Tirza,

 

We gaan natuurlijk de hele wereld veroveren. Als het aan ons ligt komen er wel 40 van die incubators in Nederland. Vooralsnog moeten we het doen met ons eerste gezamenlijke in Den Haag en de BVIT incubators in Delft en Utrecht.

 

We kijken wel al naar mogelijkheden in Rotterdam en Breda. Maar daarover is nog niks zeker.

 

Kom je ook?

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nils, wil je dat ik er melding van maak op WirelessWorld.nl? We updaten de website vrijwel nooit meer maar we krijgen nog wekelijks aanmeldingen voor de nieuwsbrief (afgelopen week onder andere @t-mobile, @debitel, @telegraaf, @cmg) en we weten dat veel studenten en werknemers van bedrijven in jullie doelgroep de site bezoeken, dus wie weet is het interessant daar een berichtje te plaatsen? Als je me een email of PM stuurt met wat info dan zorg ik dat het er op komt.

Link naar reactie
  • 0
Nils, wil je dat ik er melding van maak op WirelessWorld.nl?

 

Ha Jeroen, bedankt voor het aanbod! Ik heb Toon Buddingh' (hij gaat over de wireless incubator) gevraagd jou wat informatie te sturen.

 

Thks

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.