• 0

Fotosite Turkije

Ik heb geen clone geopend voor mijn neef, dus hij zal het via mijn account hier zijn vraag stellen:

 

Ik ben van plan om een website te maken waarop een interactieve map van Turkije komt dat wordt gemaakt in Flash en Java. Als men op de landkaart komt wordt bepaalde regio's automatisch verlicht. Na het klikken wordt de map ingezoomt op die gebied en zie je de belangrijkste steden. Als men dan op een stad klikt, krijgt men informatie over dat gebied en zeer veel foto's van de stad, de regio, natuurschoon, cultuur, historie, etc. De site wordt in principe de grootste fotosite van Turkije in de wereld.

 

Ik heb vaak op internet gezocht maar kon heel weinig hoge kwaliteits foto's vinden van interessante toeristische (onontdekte) gebieden. Volgens mij zouden de Nederlandse Turkijegangers het heel interessant vinden als men bij 1 site terecht kan met duizenden foto's en informatie die netjes zijn onderverdeeld. Er zijn wel een aantal informatiesites en sites van reisbureau's, maar deze zijn te klein en hebben te weinig informatie. Laat staan foto's, want die zijn er niet.

 

Mijn plan is om een enorm site te maken waar je alles kan vinden en de nadruk zal voornamelijk liggen op de hoge kwaliteits foto's van de steden en gebieden. Een toerist of geinteresseerd persoon kan dan een indruk krijgen van de regio waar hij heen gaat. Ik wil de site op non-profit basis doen. Mijn doel is om de potentiele Nederlandse toerist over te halen om zijn vooroordelen of onwetendheid over Turkije te laten varen dmv foto's van Turkije. (Veel Nederlanders hebben een verkeerd beeld van Turkije en dit wordt ook nog versterkt door de media).

 

Ik wil a.s. zomer voor 3 maanden naar Turkije om heel Turkije rond te reizen en middels een digitale fotocamera (5.0 Megapixel) hoge kwaliteits foto's maken van ongeveer 80 steden en meer dan 100 bezienswaardige plaatsen. De toeristische Middelandse- en Egeische zeesteden/dorpen, de binnenlanden, het oosten, de Zwarte Zee noorden en vele schitterende grotere steden die nog niet zijn ontdekt maar het bezoeken waard zijn. Er is geen enkele site op internet die zulke foto's heeft. De Ministerie van Toerisme heeft foto's maar dan alleen algemene foto's van de toeristische zeekusten.

 

Ik heb nu een budget van 5000 euro weten te sparen. Dit is helaas voor die 3 maanden niet voldoende. Daarom zoek ik eigenlijk een bedrijf/persoon die mij wil sponsoren. Ik heb berekend dat ik ca. 15 duizend euro nodig heb. Als tegenprestatie zou ik de volgende dingen kunnen aanbieden:

 

1. Ongeveer 4 a 5.000 hoge kwaliteits digitale foto's van bijna heel Turkije. Zowel de steden als de dorpen, als het natuur als de toeristische gebieden. Men kan deze foto's gebruiken voor hun internetsite (reisbureau's?) of bedrukte media.

 

2. De sponsor zou reklame kunnen maken op de site dmv een banner.

 

3. ?

 

Nou is mijn vraag: Wie weet hoe ik een sponsor kan vinden die mijn kosten wil betalen? Welke dingen kan ik nog meer bieden als tegenprestatie? Welke bedrijven zouden geinteresseerd kunnen zijn zodat ik contact met hen kan opnemen?

 

Of kent men hier iemand of een bedrijf dat geinteresseerd zou kunnen zijn?

 

Ik bedank u alvast voor uw hulp.

 

(Mijn mail: fotoproject@hotmail.com)

 

P.S. Mijn achtergrond: Ik heb als fotograaf gewerkt voor diverse bedrijven, zoals kranten en tijdschriften.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zoek een sponsor voor het project. De huidige sponsor heeft het verzuimd om zelfs voor een klein servertje te betalen. Ik zit al 3 maanden op een server te wachten (terwijl ze per mail paar keer hebben vermeld dat ze het geld hebben overgemaakt). Dus ik heb vandaag de beslissing genomen om een ander sponsor te gaan zoeken.

 

Weet iemand hoe ik het beste potentiele sponsors/investeerders kan benaderen voor het project? Ik heb trouwens geen eigen vermogen. Wat ik nodig heb is investeering in een server met veel bandbreedte en in het ontwerp en vertaling van de website. De foto's zal ik zelf via Photoshop bewerken. Als tegenprestatie denk ik aan integratie van de bestelsysteem van de sponsor (reisorganisatie?) en/of reklame.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zeggen dat je prima een sponsor moet kunnen vinden die een server ter beschikking stelt op het moment dat je aan kunt tonen dat je er geld mee kan verdienen.

 

Totdat dat aan de orde is, moet je toch wel iemand kunnen vinden die het een beetje voor je wil hosten met wat minder bandbreedte. Niemand in je omgeving met een enigszins grote ADSL lijn. Voor een website zou je daarnaast toch niet meer nodig moeten hebben dan een enigszins kracthige pc.

 

Link naar reactie
  • 0

Een sponsor wordt graag geassocieerd met goed nieuws. Wanneer je echter een website opzet die toch echt een tikkeltje teveel geïnspireerd is op een van Nederlands bekendse nieuwssites, dan ben je allesbehalve slim bezig. Dat is gewoon bad news, en het maakt al je andere werk ook verdacht. Mijn advies: eerst een echt eigen stramien maken, en pas dan naar buiten treden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.