• 0

Urenregistratie - hoe doe je dat?

Dag!

 

Het is droevig maar waar, ik ben al 1,5 jaar bezig met mijn eenmanszaak (combi van journalistiek en PR), maar ik heb nog altijd mijn uren niet in een simpel bestandje geregistreerd. Het staat op me op een of andere manier erg tegen. In 2006 had ik nog onvoldoende uren gemaakt om in aanmerking te komen voor de zelfstandigenaftrek etc. Maar in 2007 wel, dus dan zal ik moeten kunnen 'bewijzen' dat ik aan dat urencriterium van 1225 (ofzoiets) voldoe.

 

Het is voor mij makkelijk tellen: ik schrijf uurtje-factuurtje uit, dus ik weet mijn externe uren te achterhalen en besteed laten we zeggen gemiddeld 4 uur per week aan interne uren. Hoe leg ik dit zo makkelijk mogelijk vast voor de Belastingdienst, mochten ze me willen checken? Hoe doen jullie dat?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb hier zelf geen ervaring mee in het licht van een eigen ondernerming, maar heb wel ervaring met accountants i.r.t. urenregistratie.

Kun je bewijzen, goed aannemelijk maken wat jouw interne normtijd is per opdracht? Zo ja, dan lijkt mij het ok om die normtijd te vermenigvuldigen met het aantal geschreven facturen. En daarbij je externe uren.

 

Misschien kun je op de site van KvK of belastingdienst achterhalen wat de eisen zijn aan de urenregistratie.

 

Ik neem aan dat je nu wel van plan bent iets op te zetten voor 2008?

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

Oja, aannemlijk kan bijv zijn: voor iedere opdracht moet je een mail ergens naartoe sturen. In die mail moet je bijv. een half A4-tje aan tekst schrijven, dan is dat al snel 15 minuten. Door dit 1 keer aan te tonen en aan te tonen dat dit standaard is, dan zou ik als belastinginspecteur het acceptabel vinden als je die 15 min meetelt voor alle opdrachten.

 

Ben alleen geen inspecteur.

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account