• 0

Starter eenmanszaak belasting formulier

Geachte mede - HL'ers,

 

Ik zit met een lastige vraag...

Ik heb inmiddels de afgelopen 2 uur "gegoogled" , in het forum gezocht, maar wat ik zoek kan ik echt niet vinden...

 

Ik heb een fulltime baan van 38 uur per week. Nu heb ik mij ingeschreven bij de KVK. Indien ik de financiering rond krijg bij de bank... ,

moet ik mij natuurlijk aanmelden bij de fiscus.

Ik heb het formulier voor de startende eenmanszaak gedownload van de belasting - site, maar stuit op het volgende probleem;

 

COPY:

U bent ondernemer voor de inkomstenbelasting wanneer u als natuurlijk persoon winst uit onderneming geniet. Het kan ook zijn dat uw inkomsten worden belast als resultaat uit overige werkzaamheden. Ook medeondernemers moeten deze vraag invullen. Vul in dat geval deze bladzijde nogmaals in en druk af.

 

7a Welke inkomsten hebt u of gaat u krijgen?

 

Keuze 1. Winst (of verlies) uit onderneming

Keuze 2. Resultaat uit overige werkzaamheden

Keuze 3. Loon

Keuze 4. Een uitkering

 

U kunt meerdere vakjes aankruisen

 

7b Hoeveel uur per week verricht u arbeid in uw onderneming? 15

 

7c Maak een schatting van de winst of het verlies van de €

onderneming in het startjaar €15000

 

7d Maak een schatting van het resultaat uit overige werkzaamheden €

 

7e Als u in loondienst bent, wat is de datum van de eventuele beëindiging van de dienstbetrekking? NVT

 

Als ik nu die 15000 invul, word ik daar dan meteen voor aangeslagen of kijken ze aan het einde van het jaar wat de aanslag wordt?

En moet ik nou ook loon aankruisen???

 

Ik weet het echt niet... Mijn baas vertelde dat als ik loon aankruis, dat ze dan ook loonbelasting gaan rekenen, maar mij lijkt dat dit niet kan omdat het om een eenmanszaak gaat. Dan is alle winst , inkomst toch??

 

HULP gewenst?! ;)

 

Alvast bedankt !!!

Uw partner in Project & Design verlichting!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Nog even voor de laatste vraagstellers:

 

Het gebeurt zelden dat de fiscus a.d.h.v. de opgave startende onderneming een voorlopige aanslag oplegt!

 

En als dat toch gebeurt en het zint je in de startfase niet, dan kun je bezwaar maken en de aanslag op nihil stellen. Als de centen dan komen en de winst stijgt, dan kun je alsnog om een voorlopige aanslag verzoeken.

 

Het is inderdaad mooi meegenomen als je dat voor 1-7 doet omdat dan de heffingsrente ad 5,3% gaat lopen.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.