Ga naar inhoud

Ervaringen met Hybride??

Geplaatst:

Techno-Smiley

Ik ben benieuwd naar alle ervaringen (goed of slecht) die mede-ondernemers hebben met hybride-wagens.

 

Momenteel hebben we nu 14 diesels Astra's rijden die elk tussen de 80k-100k per jaar rijden.(ook afgedekt met leasecontracten).

 

We hebben de laatste paar dagen proefritten gemaakt met de Prius:

- zeer stil

- verbuikt is hoger dan de fabrikant beweerde

- slecht zicht door achterruit

- gemaakt voor kleine mensen, mensen van 1.90m zitten te krap

 

Honda Civic:

- mooi voorkomen

- compleet deshboard(getest zonder ingebouwde navi)

- Fast and Furious ervaring!! (voor ons gevoel werden we in onze stoelen gedrukt en met moeite hoofd gedraaid naar de snelheidsmeter... wooow 90km/h... Puur veroorzaakt door het geluid van de motor.

- Door de positie van de accu's kan je niet 1 grote laadruimte maken door de bank neer te klappen.

- Ook niet gemaakt voor de wat grotere bijrijders.

 

De Lexus is gezien de bijtelling voor onze mensen geen optie. We willen nog achter Citroen en Peugeot aan.

 

Bezuiningen op de autokosten is natuurlijk ons doel, maar dat het goed is voor het milieu is ook zeker wat waard.

 

Alle input is welkom! Alvast bedankt

 

 

 

 

Featured Replies

Geplaatst:

Henri Kroeze

Niet hybride, wel goede recenties: Volkswagens met Blue Motion.

 

... doet leuke dingen op internet ...

Geplaatst:

Techno-Smiley

  • Auteur

Ik kon een glimlach niet onderdrukken, toen ik zag dat " de autogek van HL" reageerde op mijn autotopic. Dank je Henri ;D

 

Het verbruik van de Blue Motion staat op 1 op 25,6, hetgeen mij zeer welkom in de oren klinkt! Maar ja, de Prius zou 1 op 23 rijden en dat klopte niet, dus ben zeker benieuwd.

 

Jouw suggestie gaan we zeker eens van dichtbij bekijken.

 

mvg

Taco

 

 

Geplaatst:

Henri Kroeze

AutoVisie heeft recent een aantal tests uitgevoerd met hybride- en andere 'groene/blauwe' auto's onder normale gebruiksomstandigheden ipv de lab tests die de autofabrikanten mogen hanteren.

De test bestond uit het bepalen van het gemiddelde verbruik en dat afzetten tegen de opgegeven waarden van de fabrikanten.

 

Het was opvallend dat vooral de hybrides de belofte niet waar konden maken, maar bijvoorbeeld een BlueMotion wel (en zelfs beter).

 

Op verzoek kan ik je de testresultaten wel even opsommen... (als ik het nummer nog kan vinden)

... doet leuke dingen op internet ...

Geplaatst:

malamut

Hybride is toch zooo 2007

 

http://www.teslamotors.com/

 

8)

Geplaatst:

Techno-Smiley

  • Auteur

@Henri: dat zou zeer welkom zijn!

 

@Malamut: mijn doel is bezuiningen op de autokosten.. 8)

 

Niet: klanten laten kwijlen van onze wagens ;-)

 

Geplaatst:

ExTax!

Zullen we de cradle2cradle theorie eens toepassen op electrische en hybride auto's? Als je écht groen wilt kies dan voor auto's die naast zuinig zijn tijdens al hun levensfasen ook weinig milieubelasting hebben en weinig energie kosten..

 

Geplaatst:

nonex.nl

En van greenercars.org:

 

(waar de Prius nog wel hoog scoort)

greener1.thumb.jpg.d1e4634257cd4d3232e29b34e2ce779a.jpg

Geplaatst:

ExTax!

Kijk... en dan heb je nog een verschil tussen zuinige rijdende Touareg rijders en niet-zuinig rijdende Touareg rijders. ;D

Geplaatst:

msteer

Een Landrover is ook CO2 neutraal. Per 1 maart 2008, dat dan weer wel.

Geplaatst:

Solitair

Aangezien kostenbesparing het voornaamste doel is, hoe zit het met LPG? Ik heb laatst gelezen dat de vraag naar auto's met LPG toeneemt en ik ben zelf ook eens aan het oriënteren over een auto met LPG. De wegenbelasting is goedkoper dan bij diesel en de prijs per kilometer is ook lager. Laatst las ik ook dat diesels tegenwoordig ook geleverd kunnen worden met LPG.

 

 

Geplaatst:

nonex.nl

... Laatst las ik ook dat diesels tegenwoordig ook geleverd kunnen worden met LPG....

 

 

 

Dat lijkt me sterk. Diesel is een zelfontbrander: door de druk in de cilinder ontbrandt de brandstof. LPG is net als benzine een brandstof die een vonk nodig heeft om te ontbranden.

Geplaatst:

msteer

Gaat om een mengsel, diesel ontbrandt en steekt de LPG aan. Daardoor ontstaat een schonere verbranding.

 

edit: linkje

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Lijkt me wel lastig dat je dan zowel diesel als lpg moet gaan tanken iedere keer.

 

Verder lijkt me LPG trouwens nog best een optie, alleen betwijfel ik of het zo verstandig is bij heel veel rijden (70k per jaar oid) - dan zit je na 3 jaar boven de 200.000, wellicht meer dan je wilt voor een benzinewagen?

Geplaatst:

Solitair

Lijkt me wel lastig dat je dan zowel diesel als lpg moet gaan tanken iedere keer.

 

Verder lijkt me LPG trouwens nog best een optie, alleen betwijfel ik of het zo verstandig is bij heel veel rijden (70k per jaar oid) - dan zit je na 3 jaar boven de 200.000, wellicht meer dan je wilt voor een benzinewagen?

 

Heeft een benzinemotor een kortere levensduur dan diesel?

Geplaatst:

nonex.nl

Gaat om een mengsel, diesel ontbrandt en steekt de LPG aan. Daardoor ontstaat een schonere verbranding.

 

edit: linkje

 

Had ik nog niet eerder gezien. Maar uit deze tekst:

 

The performance, economy and emission profile of diesel engines can be improved by injecting a small quantity of LPG into the inlet manifold. It is claimed that the LPG increases the burning efficiency of the diesel fuel from typically 75-85%, to 95-98%

 

conludeer ik dat het een dieselauto blijft. Het is dus niet zo dat een dieselauto 'óp gas rijdt'. Wel een interessante verbetering, diesel wordt steeds schoner.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.