• 0

Een nieuw, groots internetidee beschermen

Hoi ;D

 

Allereerst dank aan de eigenaren van dit forum :P

 

Ik kom er niet uit, en ik dacht bij mijzelf: laat ik maar eens onbeleefd mijn verhaal hier doen en om raad vragen. Het gaat om 't volgende:

 

(Ook ;D) ik heb een briljant idee, al zeg ik 't zelf. Het gaat een dienst op internet worden, en, al zeg ik 't zelf, dit is waar de wereld op zit te wachten (meen ik: vanuit mijn perspectief gezien althans).

 

Het idee is dermate grootschalig dat je niet aan 1,2 of 3 ontwikkelaars moet denken om 't even te bouwen. Het zullen er *veel* meer moeten zijn, nog los van de andere expertisegebieden die nodig zijn (marketing, sales, etc).

 

Waar ik nu mee zit is de zogenaamde "informatieparadox": als ik iemand mijn idee vertel, dan heeft hij mij niet meer nodig. Nu is het uitwerken van dit idee dus dermate groot, en ik zal dus met partijen in zee moeten gaan, en 't dus ook moeten vertellen. Maar hoe timmer je 't goed dicht? Ik ben er van overtuigd dat er partijen zijn die hier geld in willen investeren, maar ja, of ze mij er nog bij willen hebben als ik ze 't idee al verteld heb?

 

Ik zoek me helemaal suf en als ik 't goed begrijp kan ik dus niets met octrooi/patent? Met confidentiality agreements kan ik zelf al niet zo veel: mijn hoogleraar heeft me ooit eens iets verteld wat me altijd bijgebleven is "een contract is zo goed als de inkt waarmee 't geschreven is". Kortom, er kan van alles op papier staan, maar als iemand er met 't idee van door gaat (of zijn mond voorbij klept na 6 biertjes, in de kroeg) heb je [a] zie maar uit te vinden wie (zoals gezegd, veel mensen zullen er bij betrokken worden) zit je te procederen in plaats van je product in de markt te zetten.

 

Heeft er iemand enig idee hoe je dit dicht kunt timmeren? Dit heeft zich natuurlijk al veel vaker voor gedaan - ik ben er van overtuigd dat er manieren moeten zijn om hier mee om te gaan. Maar, zoals ik al schreef: "kweenie" ;-)

 

Alvast hartelijk bedankt voor reacties,

 

Groetjes,

 

M.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vraagje: Waarom maak je je zo druk over 'leaks' als je 20 programmeurs nodig hebt? Dat is toch juist ideaal.

 

Zo kan je elke programmeur één of enkele functionaliteiten laten programmeren zonder dat hij/zij weet hoe het totaalplaatje er uit komt te zien.

 

Zodra alle programmeurs klaar zijnt, selecteer je de meest betrouwbare om de software tot een consistent geheel te vormen. Zolang je vooraf goed nadenkt over de verschillende te gebruiken parameters en elke programmeur deze aanhoudt, moet dit geen probleem zijn.

 

Alleen die ene betrouwbare programmeur kent je hele idee, maar die neem je toch gelijk in dienst voor onderhoud. De andere 19 hebben geen flauw idee waar ze aan gewerkt hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.