bas423

Senior
  • Aantal berichten

    33
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

bas423's trofeeën

  1. Buiten het wel of niet (te) enthousiast zijn in de aannames en cijfers die doet en noemt, gaat een bank hier sowieso niet in mee. De bank zal, zoals Happy Feet zeer terecht opmerkt, altijd naar het geheel kijken. Daarmee trekken zij jouw fase 2 en 3 altijd samen. Je geeft aan niet graag met Business Angels, informal investors etc. te werken omdat je niet te veel zeggenschap kwijt wilt raken. Onderzoek in dat geval eens of je certificering van aandelen wat vind en of daar interesse in is. In dat geval kan je in economische waarde delen, maar wel (het overgrote deel van) de zeggenschap behouden.
  2. De klantvriendelijkheid zal door elke consument anders worden ervaren. Voor mij zit het in: transparantie, vindbaarheid en tijdigheid. Transparantie - duidelijke en eerlijke informatie over producten, verzendkosten, retourmogelijkheden, etc. Vindbaarheid - snel en makkelijk (c.q. gebruiksvriendelijk) vinden van producten en informatie Tijdigheid - leveren volgens afspraak Met betrekking tot tijdigheid zijn veel webshops gericht op 'wij leveren nog voor u heeft besteld'. Op zich een leuke service, maar ik wil gewoon lekker op zaterdagochtend aan de deur geleverd krijgen (als ik thuis ben en dus zonder geleur bij de buren of een afhaalpunt). Dat houdt in dat ik vaak op vrijdag bestel of op zaterdag in de winkel koop omdat ik op vrijdag geen tijd heb gehad mijn bestelling te plaatsen. Zo is voor mij klantvriendelijkheid de mogelijkheid krijgen om mijn eigen bezorgdatum aan te geven.
  3. Molblog heeft naast Groupon nog een aantal namen gevonden die zich schuldig maken aan 'comment spam'. Frans heeft het balletje aardig aan het rollen gebracht.
  4. Top! Had ik nog niet zien op je opgesomde actielijst, vandaar. Na woensdag wel ;). De afspraak en gedachte op zich zijn wellicht al voldoende reden voor leveranciers om je wat meer lucht te gunnen in de vorm van tijd of het aangaan van een betalingsregeling op basis van de inkomsten die wel met regelmaat binnen komen.
  5. Ik kan me de houding ergens wel voorstellen, maar iets meer open staan voor de mensen die je op je eigen verzoek proberen te helpen kan geen kwaad. Dat gezegd hebbende vraag ik me af of je het antwoord van René van Zandwijk met voldoende aandacht hebt gelezen. De BBZ regeling kan in dit geval best wel eens uitkomst bieden. Uit mijn hoofd kunnen levensvatbare bedrijven met tijdelijke liquiditeitsproblemen tot ca. 180K hulp krijgen van de gemeente waar ze zijn gevestigd. Uit je verhaal wordt duidelijk dat bedrijven niet 100% vooruit willen betalen. Hoeveel wordt er nu vooruit betaald? Is het mogelijk om een grotere voortuitbetaling te krijgen? dan snijdt het mes aan twee kanten, je kan sneller je betalingsverplichtingen voldoen en de restbetalingen zijn kleiner zodat eventuele achterstanden ook kleiner zijn. Hoe liggen de marges?? Kan je 5% korting bieden als er 15% meer aanbetaald wordt? Of geef op een grote opdracht 10% korting bij directe volledige betaling. Verder is het zaak te blijven communiceren met je schuldeisers. Neem contact met ze op om aan te geven dat je erg lastig zit door wanbetalers, geef aan wat je oplossing is en de verwachte termijn waarbinnen je wat kan betalen. Blijf ze ook zeker regelmatig en tijdig informeren. Zolang/zodra je niets laat horen, is de kans groot dat je leveranciers zenuwachtig worden en acties gaan ondernemen die je juist wilt vermijden.
  6. Even een ander lijntje. Heb je Friends, Family & Fools al benaderd? Die zullen eerder bereid zijn een risico(otje) te lopen met/voor je dan een (onbekende) programmeur.
  7. Ik zou de producten niet als "gratis" promoten. De klant betaalt in eerste instantie volledig. Daarom zou ik er voor kiezen te zeggen wat je doet: "bij aanschaf van product x, y en/of z, een waardebon t.w.v. het duurste product cadeau" Dit wel het liefst in zo min mogelijk woorden. Maak er aansprekende afbeelding van: NU + t.w.v. duurste product CADEAU!
  8. De administratieve kant van een startende webshop hoeft niet zoveel uur in beslag te nemen. Kan je niet tegen minimumloon en op basis van een 0 uren contract in dienst treden? Er zijn waarschijnlijk wel enkele nadelen aan een 0 uren contract, maar die lees je hieronder wel.
  9. Een contract heb ik niet voor je, wel een aandachtspunt. Stel het contract op op basis van een resultaatverplichting en niet op basis van inspanningsverplichting.
  10. Om een duidelijk antwoord te krijgen zul je eerst de vraag specifieker moeten stellen. Je plan is om goud in te kopen in India en dit op de Nederlandse markt te verkopen. Je wordt dus goudhandelaar? Of is je plan om een juwelierszaak te openen? (en je van het geïmporteerde goud gemaakte juwelen te verkopen) In het laatste geval zit je vast aan regels die gelden voor detailhandel. Welke regelgeving en vergunningen aan het importeren van goud vast zitten, weten anderen wellicht.
  11. @msteer. Leuk initiatief! Vandaar dat ik even verder gekeken heb. Misschien dat alleen ik er last van heb, maar bij het proberen van een paar voor mij bekende lokaties kom ik op plaatsen terecht die mij niet echt bekend voor komen. Probeer bijvoorbeeld 2516BE even. Dan moet je uitkomen op de binckhorstlaan in Den Haag (ook volgens google maps). Routexl stuurt me naar Zwitserland ??? Ik weet niet of het de bedoeling is dat er ook op alleen postcodecijfers gezocht kan worden? Probeer in dat geval 2902 even. In plaats van in Australië (routexl) zou je in Capelle a/d IJssel uit moeten komen (google maps). Hoop dat je hiermee weer een stap kunt doen. Als ik zelf iets niet helemaal goed doe, hoor ik het wel.
  12. Ik heb geen ervaring met de opleiders die je noemt. Ik heb vorig jaar Nima B generieke marketing gedaan via de LOI. Wat mij betreft is dat niet echt aanrader. Een van de redenen dat ik voor de LOI koos, was de online kennistester. Per hoofdstuk een redelijk aantal vragen die regelmatig herhaald worden waardoor de basis vrij makkelijk blijft hangen. Echter zaten er met enige regelmaat fouten in de antwoorden. Bij een fout antwoord komt dezelfde vraag terug in een volgende test. Om een vraag dus niet telkens weer terug te krijgen moet je het foute antwoord geven. Op zich geen probleem, want je onthoud het goede antwoord toch wel. Maar corrigeer deze fouten dan even als je er als LOI op gewezen wordt. Daarnaast heb ik mij geërgerd aan het ontbreken van een index in de documentatie. Tijdens het leren geen probleem, maar als je tijdens een examentraining even snel iets wilt opzoeken, zoek je je een ongeluk als je niet exact meer weet in welk hoofdstuk je moet zoeken.
  13. Je zou het eens bij Bizner kunnen proberen. Toevallig kwam ik er achter dat ik een BKR registratie heb van vodafone. Wat op zich al vreemd is aangezien zij altijd automatisch afschreven en dat nooit fout gegaan is. Maar goed, later heb ik in ieder geval gewoon een rekening kunnen openen bij Bizner. Edit: Als ik het mij goed herinner werd mij toen overigens verteld dat het BKR niets kan doen aan de registratie, dat zou je met T-mobile op moeten nemen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.