• 0

Welk formulier inkomstenbelasting?

Beste Mensen,

 

Ondanks alle items die hier staan nog niet het antwoord op mijn vraag gevonden. Misschien een stomme vraag, maar beter een stomme vraag dan een stom antwoord. Dank U.

 

Ik ben van de zomer begonnen met mijn eenmanszaak. De winstverwachting voor 2007 was al 0 ivm aanloop en dat heb ik de belastingdienst ook aangegeven. Ik heb bericht gehad dat ik alleen voor de BTW belastingplichtig ben. Door omstandigheden is de opstart stil komen te liggen en is er echt 0 omzet gedraaid en zijn er alleen maar onkosten. Ik voldoe niet aan het urencriterium etc. en ben voor de belastingdienst geen ondernemer.

 

Welk formulier moet ik nu invullen, die voor particulieren waar ik ergens die onkosten/verlies moet invullen of moet ik een formulier voor ondernemers invullen met balans etc???

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Eric

 

Als je door de fiscus alleen voor de BTW als ondernemer wordt aangemerkt, dan is een P biljet ook het biljet dat je zult ontvangen. Kortom, download het aangifteprogramma van de fiscus en laat alle freelance/ondernemerszaken buiten beschouwing.

 

Voor freelance werk moet je alleen iets invullen als de onderneming meer dan € 2.500 aan bezittingen of schulden heeft. Als er geen resultaat is, kun je die vragen gewoon overslaan.

 

Hulp nodig? Vragen zijn welkom.

 

Succes

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

 

Aangezien je onderneming stil is komen te liggen, kun je je beter afmelden voor de BTW. Anders blijft de fiscus je elk tijdvak een biljet toesturen en als je die niet terugstuurt, krijg je een naheffingsaanslag, ook al is je omzet nihil.

 

Wel facturen van de kosten bewaren. Mocht je onderneming alsnog van de grond komen, dan kun je die kosten alsnog in aftrek brengen.

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.