• 0

Welk ministerie adviseren jullie mij voor een idee aan te bieden?

Hallo allemaal,

 

Ik ben op dit moment bezig van een idee een plan te maken. Het idee is op dit moment als volgt:

Stel, je kunt in de toekomst alleen nog maar je OV-kaart krijgen wanneer je genoeg beweegt. Er komt een soort puntensysteem (afhankelijk van de afstand tussen je school en waar je woont) waarbij je elke dag dat je de fiets neemt met een geregistreerde fietscomputer (kilometerteller) punten krijgt of moet sporten bij een sportvereniging. Deze punten zijn dan inwisselbaar voor je OV jaarkaart. Daarbij moet je elk jaar tenminste een aantal punten bij elkaar bewegen op de fiets of bij een sportschool en/of sportvereniging bij jou in de buurt. In plaats hiervan zal dan ook de OV-kaart, die in alle opleidingen van niveau 3 (MBO) en hoger, de lening hiervan, dus de schuld vervallen. Maar je kunt ook kiezen om leuke cadeau's te ontvangen in plaats van je OV kaart.

 

Nu vroeg ik mij echter af, wanneer ik dit idee volledig heb uitgewerkt... Naar welk ministerie moet ik het eigenlijk sturen? Het zou wat mij betreft bij 2 ministeries terecht kunnen, namelijk bij Onderwijs, maar ook bij Volksgezondheid, Welzijn en Sport... Wat is hierin het beste denken jullie?

 

Je vind trouwens hier de resultaten van de multi-be-choice vragen die tot nu toe beantwoord zijn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou je willen adviseren om het niet via postbus51 te doen. Je zult wel antwoord krijgen uiteindelijk, maar er zal amper een naam onder staan. Je moet proberen een direct lijntje te krijgen bij het ministerie van onderwijs. Want, even cru gezegd, die miep van postbus51 zal je niet doorverwijzen naar de juiste persoon, de persoon die zich daadwerkelijk over jouw plan zal buigen. Je komt dan ergens op de grote stapel terecht!

 

Zoek in je netwerk iemand die bij dat ministerie werkt, het zal je een hoop bureaucratie en tijd schelen.

 

Ik heb het nu via Postbus 51 geprobeerd, telefonisch contact opgenomen. Vervolgens kreeg ik het adres en telefoonnummer van Ministerie van Onderwijs, Wetenschap en Cultuur, daar naar toe gebeld wie de juiste persoon is en krijg je weer Postbus 51 aan de lijn... Dus dat schiet niet op...

 

Zoals ik al zei ;)

 

Ik moet toegeven dat de post over het naar de media gaan mij ook wel een goede lijkt. Het is alleen de vraag of je Rouvoet daarmee aanzet tot actie. Ik denk dat de "heren", door Wilders al genoeg in de spotlight gezet worden om actie te ondernemen. Zelf denk ik ook niet dat hij daar zo happig op is, maar meer een zwak zal hebben voor een directere lijn, ipv met mediadruk.

 

Tja, dat weet ik niet zo goed, kan me voorstellen dat ze zich niet meer zo druk erover maken, maar anderzijds blijft mediadruk voor politica best hoog lijkt me. Ik moet sowieso even nog goed hier en daar de puntjes bekijken.

Link naar reactie
  • 0

Uhm, ben ik weer, ben momenteel het plan langzaam aan het uitwerken, dat wil zeggen; ben nu de enquête aan het analyseren en alle puntjes eruit meehalen. Nu zit ik met iets, hoe handelen qua pers. Is het verstandig om eerst een persbericht "de deur uit te gooien" met de onderzoeksresultaten en later nog met de dienstverlening die ik doe op dit gebied of op een later tijdstip met alles in 1 geheel. Wat zorgt voor een betere aandacht/ en professionaliteit?

 

Toevoeging:

Ik ga trouwens alvorens ik het plan aanbiedt en het persbericht daarover verzend, een e-mail sturen naar Minister Plasterk en Staatsecretaris Van Bijsterveldt (deze heb ik inmiddels gevonden op internet) met een CC-tje naar de media om zo een afspraak te maken om dit plan aan te bieden, nader uit te leggen. Deze tip heb ik hier op Higherlevel gevonden en erg bruikbaar. Dit zal denk ik tussen nu en een week plaats vinden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kansloos idee in mijn ogen.....Te bemoeizuchtig ook nog eens

Hoe ga je e.e.a controleren? Dat wordt een levendige handel van abonnementen bij sportverenigingen ;D

Je moet eerst geld uitgeven aan een lidmaatschap om gratis OV te krijgen? ::)

 

Wat is de volgende stap?

65-plussers krijgen hun 65+ pas niet mits ze bij een conditietest aantonen dat ze écht oud worden?

Kinderbijslag krijg je pas als je kunt aantonen dat je "het" nog 3x per week doet?

 

Het verstrekken van de OV-kaart was op hele andere principes gebaseerd, nu ga je daar voorwaarden aan stellen die ook nog eens gecontroleerd zouden moeten worden (privacy).

Laat eenieder voor zichzelf beslissen of ze willen sporten of willen dichtslibben.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Er worden meerdere aanbevelingen gedaan, het plan wordt pas als laatste benoemd... Daarnaast zal het verzamelen van punten erg makkelijk worden... En ja, elk systeem is te kraken, dus mijn systeem zou ooit ook wel te kraken zijn... Voorstel waar ik nu mee bezig ben en waar studenten uite de enquête gezien ook behoefte aan hebben, is extra keuze op de OV afhaalkaart.

Link naar reactie
  • 0

Mensen worden doodongelukkig van bemoeizucht en dat levert weer vraatzucht op. En zo is de cirkel weer rond.

 

Ik denk dat de voorstellen van deze gezondheids"deskundige" eerder averechts werken.

Daarom is er ook eerst onderzoek naar gedaan wat de doelgroep er zelf van denkt... Uit die resultaten zal een nieuw plan worden bijgesteld... Daarnaast zijn er dus ook andere aanbevelingen, zoals een extra keuze op de OV afhaalkaart. Nu is het zo als je je OV kaart niet afhaald, je OV schuld blijft staan. Erg krom dus al...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.