Sinds 1 jaar beschik ik over een stamrecht BV. Het gerealiseerde rendement is thans lager dan de oprenting (4%). De BV draait dus verlies.
Het volgende is mij niet duidelijk:
1. wordt dit verlies verwerkt als een negatieve reserve ?
2. gaat dit uiteindelijk, indien er jaarlijks verlies wordt gedraaid, ten laste van het gestorte kapitaal (eigen geld) ? De BV is immers verplicht t.z.t. de opgerente verplichtingen uit te keren.
3. betekekent dit dat er over het ingebrachte kapitaal nogmaals loonbelasting moet worden betaald (kapitaal komt nl. uit prive) ? Of zie ik het verkeerd ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
hans van lier
hans van lier
Sinds 1 jaar beschik ik over een stamrecht BV. Het gerealiseerde rendement is thans lager dan de oprenting (4%). De BV draait dus verlies.
Het volgende is mij niet duidelijk:
1. wordt dit verlies verwerkt als een negatieve reserve ?
2. gaat dit uiteindelijk, indien er jaarlijks verlies wordt gedraaid, ten laste van het gestorte kapitaal (eigen geld) ? De BV is immers verplicht t.z.t. de opgerente verplichtingen uit te keren.
3. betekekent dit dat er over het ingebrachte kapitaal nogmaals loonbelasting moet worden betaald (kapitaal komt nl. uit prive) ? Of zie ik het verkeerd ?
Dank voor reactie, Hans van Lier.
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/14792-verlies-bij-stamrecht-bv-gevolgen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag