Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

Googlebot cq. crawler

Geplaatst:

Ruben

Hallo,

op mijn website zie ik al dagenlang steeds hetzelfde IP-adres voorbij komen. Wanneer ik dit adres opzoek blijkt dat één of ander Googlebot is.

Mijn vraag is: wat doet deze googlebot elke minuut van de dag op mijn site? In het verleden werd mijn site wel geïndexeerd, maar was dit maar om de paar dagen.

Heeft iemand ervaring met dit probleem / verschijnsel? Alvast bedankt.

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Featured Replies

Geplaatst:

renep

In de Google webmaster tools kun je crawlstatistieken vinden en informatie over eventuele crawlproblemen. Wat de Googlebot precies opvraagt kun je opzoeken in de logfile van je webserver.

Geplaatst:

Johan Burger

Probeer anders dit:

tussen je

te plaatsen mischien helpt het.
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

eos

Alsje content veel veranderd dan is het toch prima als de bot een paar keer per dag langskomt. Ik neem aan dat je server niet trager gaat lopen van een paar bezoekjes.

ALs de traffic of de load van die bot te hoog wordt dan kun je je website inschrijven in google webmaster central en de crawl rate laag zetten.

het is zoiezo een aanrader je website daar in te schrijven omdat je dan ook kan zien wat voor links naar je site je hebt en of er crawlproblemen zijn.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

willemj

Misschien kwam de googlebot wat vaker langs dan normaal doordat google nu ook formulieren doorzoekt. Zie de google webmaster blog. Zag dit fenomeen in december al op een site. Het aantal bezoeken per dag steeg van enkele tientallen naar enkele honderden.

Benieuwd hoeveel hits HL mag verwachten op het zoekformulier (snelzoeken is een post-formulier en heeft dus geen 'last', geavanceerd zoeken is een get-formulier en zal dus wel 'gespiderd' worden)

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Op 12-4-2008 om 09:53, willemj zei:
Benieuwd hoeveel hits HL mag verwachten op het zoekformulier

HL heeft al tijden enorm veel hits op de zoekresultaten.

Geplaatst:

eos

@willemj

Matt Cutts geeft aan dat ze dit alleen nog maar op een beperkt aantal sites doen.

Daarbij geven Webmaster blog en Matt aan dat ze alleen formulieren invullen die met Get werken. Het formulier van HL werkt met Post.

Dat HL hits krijgt op de zoekresultaten lijkt dus niets te maken te hebben emt het bericht op google webmaster blog.

Dat HL zoveel hits op de zoekopdrachten krijgt komt waarschijnlijk doordat HL op de blanke zoekpagina (dus als je niets invult) een lijst met laatst gebruikte zoekopdrachten krijgt. deze staan in de vorm van hyperlinks.

Door de zoekopdrachten als hyperlinks op te nemen maak je ook gebruik van de workaround die Google helpt om geen HTML formulieren in te hoeven vullen.

Op zich een hele goede manier om Google je website dieper te laten indexeren. Daarbij, door gebruik te maken van de laatste of meest gerbuikte zoekopdrachten en deze als hyperlink te presenteren benadruk je ook meteen weer waar je bezoeker naar op zoek is.

Geplaatst:

willemj

Op 12-4-2008 om 10:40, eos zei:

@willemj

Matt Cutts geeft aan dat ze dit alleen nog maar op een beperkt aantal sites doen.

Ben dan ook blij bij de happy few te horen ;-)

Daarbij geven Webmaster blog en Matt aan dat ze alleen formulieren invullen die met Get werken. Het formulier van HL werkt met Post.

De snelzoekfunctie wel. Het formulier onder 'uitgebreid' gebruikt toch echt 'method="get"'.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.