• 0

Bank fraude UK

In Nederland stuurt iedereen elkaar een factuur incl. zijn/haar bankgegevens zodat de ander weet op welk bank rek. het gestort moet worden, ons bank rek. nr. zien wij niet als geheim en iedereen mag hem weten.

 

In Engeland viel het mij op dat een uitzendbureau mij op een apart briefje hun bank rek nr gaf, deze zetten ze absoluut niet op hun factuur en zouden ze ook niet per email willen geven.

 

Ik hoorde later dat niemand dat daar doet omdat er mee gefraudeerd kan worden, hoe weet ik niet, maar het schijnt dat als iemand je nr heeft dat ze hem dan helemaal leeg kunnen trekken.

 

Na dit te hebben gehoord leek het mij handig om een 2e rekening te openen en alles boven de 10.000p op de 1ste rekening maar over te schrijven naar de 2de rekening.

 

Weet iemand iets van deze fraude af, en moet je hier echt zo voorzichtig mee zijn als mij verteld is ? En als ja, hoe gaan andere bedrijven hier dan mee om ? Door mijn manier toe te passen ?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het probleem is ook dat als je daar een bankrekening heb en iemand laat geld van jou bankrekening halen via een zogenaamde automatische Incasso (Direct Debit) kan je dit bedrag niet zoals in Nederland binnen een bepaald termijn storneren.

 

Hier moet je reageren voordat het bedrag van de rekening gaat en dat lijkt mij inderdaad een rede om je bankgegevens aan zo min mogelijk klanten te geven. Verklaart tevens waarom ze nog zo vaak cheques gebruiken.

 

Daarbij kan je wel aangifte doen dat het van je rekening is, maar dit duurt voor de ondernemer te lang dat ze het geld terug hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.