Jump to content

ser

Senior
  • Content Count

    52
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Alleen deze.
  1. Bedankt voor jullie reacties. Inderdaad, boven mijn BV heb ik nog een Holding BV. Ik was denk niet helemaal duidelijk maar de nieuwe partij wil eigenlijk geen BV, hij wil graag een eenmanszaak, zelf wil ik mijn BV ook niet kwijt want ik ga verder met andere activiteiten. Toch schijnt het zo te zijn dat ik zonder haken en ogen gebruik kan gaan maken van de deelnemingsvrijstelling als de nieuwe partij mijn volledige BV overneemt en direct de BV weer opheft om zo verder te gaan in een eenmanszaak. De nieuwe partij zou dit alleen doen uit gunst voor mij. Dus nieuwe partij heeft voordelen van eenmanszaak en ik profiteer van deelnemingsvrijstelling. Dit is inmiddels uitgezocht. Maar details moeten nog worden besproken. Nogmaals, verhaal gaat alleen door als het 100% correct en eerlijk is voor iedereen.
  2. Dag, Mijn onderneming (BV) wordt overgenomen door een andere partij. De nieuwe partij wil graag genieten van de voordelen van een eenmanszaak( startersaftrek etc ) Op deze manier betaal ik vennootschapsbelasting over de winst ( koopsom ) Een andere gedachtegang is dat de nieuwe partij een BV opricht en mijn hele BV overneemt, op deze manier profiteer ik van de deelnemersvrijstelling ( financieel voordeel ) De nieuwe partij kan dan na een paar weken zijn BV omzetten naar een eenmanszaak om toch te genieten van zijn financieele voordelen. Is bovenstaande een idee wat is toegestaan ? We willen niets doen wat niet mag en het laatste wat ik wil is de nieuwe partij problemen bezorgen. Het is dus zomaar een idee en ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier iets op aan te vullen hebben. Alvast bedankt voor het meedenken.
  3. Bijzonder dat het voorheen nooit een probleem was, waarschijnlijk heb ik net de verkeerde kvk persoon getroffen, Vraag me dan af wat de exacte eisen zijn voor Unie in de naam, misschien is er een manier om aan die eisen te voldoen.
  4. Dag ondernemers, Al jaren heb ik een onderneming met de naam unie erin ( erachter) Zoiets als verfunie ( dit is een voorbeeld ) Met deze onderneming ben ik gestopt, en sinds afgelopen week ben ik gestart met een nieuwe BV, deze BV heeft geen unie in de naam verwerkt. Maar nu wil ik graag een nieuwe onderneming starten in deze BV en als handelsnaam een naam voeren met Unie erin, en ook een domeinnaam met Unie erin verwerkt. Om dit te regelen ben ik naar de KvK gegaan maar deze weigert nu de deze handelsnaam te verwerken omdat er Unie in zit. Volgens hem wekt "unie" de indruk dat het om een een bedrijf gaat dat verweven is met meerdere bedrijven en hier ook financiele belangen bij heeft. Toen ik aangaf dat ik de afgelopen jaren een ander bedrijf had met Unie erin en dat er ook bekenden van mij zijn met bedrijven met Unie erin en dat dit kleine ondernemingen zijn, kreeg ik als argument dat er wel eens wat doorheen glipt. Net zoals dat er wel eens iemand door rood licht rijdt. Dit zelfde geldt volgens de man van de Kvk ook voor het woord "groep", ook deze mag ik ook niet in mijn handelsnaam zetten. Ik gaf aan dat ik het advies waardeerde maar toch graag deze naam met Unie erin door wil zetten, helaas was dit niet mogelijk. Destijds heeft de notaris die voor mij de BV heeft opgericht mij gezegd dat een Unie alleen mag als het bedrijf zaken doet met andere bedrijven, dat deden wij ook, en dat gaat deze nieuwe onderneming ook doen. Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover.
  5. Een nieuw topic had waarschijnlijk minder verwarring veroorzaakt. Maar ik mis concrete antwoorden op mijn vragen. Wel ben ik ervan overtuigd dat het zelf bouwen van snelle MTB's een groot risico met zich meebrengt, uiteindelijk zal een rechter oordelen dat de verkoper met willens en wetens een Ebike heeft gebouwd waarvan bekend was dat deze op de openbare weg gaan rijden. Hoewel er ook talloze elektrische skateboards, minibikes, verkocht worden, allemaal " domme" ondernemers ? Nu hebben we het over de verkoop en ik bouw dus zelf geen fietsen ik verkoop ombouwsets met 250 watt en ook sets van 500 watt tot 5000 watt. Ik koop ze in bij de importeur in bijvoorbeeld Duitsland en verkoop ze net als de anderen via een online webshop.
  6. http://www.crystalyte-europe.com/home.php Is een importeur/leverancier van ombouwsets, zo zijn er vele anderen. Deugen zij allemaal niet ?
  7. Thanks voor jullie reactie's mensen. Het zijn inderdaad wel twee uitersten he, enerzijds ondernemen met zo weinig mogelijk risico en anderzijds 5kw op een fiets bouwen ;) Toch zie ik mogelijkheden, een kennis uit Noorwegen die een proefrit maakte op mijn fiets gaf direct aan dat het een ideale oplossing is voor zijn woonwerk verkeer. Op zijn route bevinden zich namelijk een aantal erg steile bergen. Voor 1.6 euro aan stroom rijdt de fiets 600 km, aangezien een liter euro 95 dat ook kost rijdt de fiets 1 op 600. De ombouwkosten kan je snel terug vedienen. Het laatste wat ik wil is roekloze rijders die op fietspaden met 5kw spelen, zelf rij ik met 500 watt 38 km/h wat comfortabel en te overzien is. Alleen daar waar het kan, Dat de fiets 5kw kan leveren kan leuk zijn voor een stukje off-road. Bij nader inzien is het dan misschien handiger om de onderdelen los te verkopen, maar daar zijn nu ook al genoeg webshops voor te vinden en mij leek het juist zo leuk om de klant te helpen met de montage omdat ze daar vaak zelf de kennis niet voor hebben of vanwege tijdgebrek. De klant zal dan mij vragen gaan stellen over de montage, de kans dat het dan mis gaat is alleen maar groter. Maar dan heeft hij het zelf gedaan ?
  8. Vwb. Kritiek en humor, dikke prima maar respectloze reactie's als " een handleiding doe je er toch niet bij " ............... Ik wil een nieuw product maken. Welke eisen gelden er voor dit product en hoe kan ik aan die eisen voldoen. Ja ik weet dat dat beter overkomt en waarschijnlijk niet zoveel negativiteit oproept, helaas kwam ik daar niet op. Gelukkig heeft iemand dit nu voor mij bedacht en hou deze bovenstaande stelling maar aan. Het RDW kan ik wel overslaan typegoedkeuring is niet mogelijk zoals eerder aangegeven, en helemaal nieuw is het idee ook niet, kijk nog even naar het voorbeeld van de Stealthbikes, ik weet van diverse fora dat er mensen zijn die ermee rijden, Maw ze worden dus verkocht en ik neem aan dat verkoper zijn zaakjes netjes voor elkaar heeft. Het CE keurmerk thema heb ik niet zelf bedacht, het was een voorwaarde die gesteld werd vanuit mijn aansprakelijkheidsverzekering. Nogmaals ik bedoel het zo kwaad nog niet en ik waardeer jullie input, het zal aan mijn manier van schrijven liggen dat ik de indruk wek die ik gewekt heb. Ik wil mijn nieuwe onderneming graag serieus voortzetten, een concurrent van stealthbikes worden zou leuk zijn.
  9. Goed, het is misschien nog steeds niet helemaal duidelijke vriend. Dus alle minibike verkopers zijn illegaal bezig ? Het staat iemand toch vrij om hiermee aan wedstrijden deel te nemen ? De verkoper kan niet nagaan of de koper ermee op de openbare weg komt. ( nogmaals ik zoek geen maas in wet, ik vraag mij serieus af wat de consequenties zijn voor de ondernemer op dit grijze gebied ) http://www.stealthelectricbikes.de/ Neem deze, dit valt te vergelijken met mijn eigen Ebike. Stealth bikes, uit Australie dacht ik heeft meerdere dealers over wereld verspreid. Ik neem een goede MTB van 1500 euro die gemaakt is om met 60 km/h van een berg af te kunnen rijden, vervolgens wordt er een naafmotor gemonteerd en deze MTB kan zonder berg 60 km/h. Zo zijn er wel meer fabrikanten die deze Ebikes produceren. Zijn al deze dealers illegaal bezig ? Ik zie het iets serieuzer dan een 5kw motor op een fiets zetten en de eerste de beste 16 jarige geld uit de zakken kloppen en alleen maar aan mezelf denken hoe ik vrijuit kan gaan als het mis gaat. Sommige reactie's vind ik wat vervelend omdat ik serieus bezig ben met mijn onderneming.
  10. Het zal misschien overkomen als naïef maar dat ben ik zeer zeker niet en je vergelijking met kunstmest diesel etc. had ik ook al bedacht. Ik wil mijn zaken juist 100% voor elkaar hebben en alles netjes doen, om het geld hoef ik het niet te doen, kan ik beter andere dingen gaan doen. Het gaat mij erom dat ik nu iets heb gevonden dat ik leuk vind. Ik snap je reactie heel goed maar toch mis ik de antwoorden op het minibike verhaal, deze producten zijn overal te vinden op internet kant en klaar om mee te rijden, dit is niet toegestaan op de openbare weg, en ik ben niet op zoek naar een maas in de wet om " niet gepakt " te worden, ook denk ik niet van " waaom worden hunnie dan niet gepakt ? " ik vraag mij af hoe dit precies in elkaar steekt, voor mij is dit een grijs gebied en daarom beland ik in dit topic. Ook mis ik je mening van het 25KW motorfiets verhaal.
  11. Zo dacht ik in eerste instantie dus ook, maar zullen dan al die talloze verkopers van minibikes etc allemaal zoveel risico lopen ? Dan is er nog een punt, deze 5000 watt motor kunnen prima 250 watt leveren en zodoende legaal mijn winkel verlaten. Dat de klant dan later deze fiets zelf " opvoert" naar 5000 watt kan ik als ( verkoper ) ook niets aan doen. Stel een motorzaak verkoopt een 150pk Yamaha R1 met een ingebouwde 25 KW begrenzer legt de klant uit dat de motor 25 KW heeft en staat ook zo op het kenteken, de koper vraagt hoe de begrenzer te verwijderen is en doet dat ook echt. De beginnend motorrijder krijgt vervolgens een ongeval etc etc. Nu is de motorzaak toch op geen enkele manier aansprakelijk ?
  12. Door uit te zoeken waar mijn risico's liggen, lijkt het mij eerder dat ik problemen liever uit de weg ga.
  13. Dag mensen, Inmiddels ben ik een tijdje voor een werkgever aan het werk gegaan, lekker veilig voor een ander werken. ;) Maar m'n creativiteit kan ik er niet zo goed in kwijt en ik heb inmiddels weer iets nieuws gevonden wat ik ga starten. Ik wil gewone fietsen gaan ombouwen tot elektrische fietsen dit kan ik mooi zelf doen blijft lekker kleinschalig en geeft weinig risico, dus dat "durf" ik nog wel. Een aansprakelijkheidsverzekering kan ik er ook voor krijgen zolang de producten een CE keurmerk hebben. Dus mocht een klant onderuit gaan als gevolg van mijn product dan neem ik aan dat dat onder mijn aansprakelijkheidsverzekering valt. Ik neem aan dat ik er dan alles aan gedaan heb om mijn risico's te beperken ? Maar het volgende thema maakt het iets spannender, er worden namelijk ook naafmotoren verkocht met veel vermogen, een elektrische fiets is alleen toegestaan als het vermogen niet meer is als 250 watt, ondersteuning tot max 25kmh en de motor mag alleen ondersteuning bieden zolang je de pedalen trapt. Zelf heb ik een naafmotor met ruim 5000 watt op een mountainbike en iedereen is reuze enthousiast in mijn omgeving, ik heb een aantal opdrachten om precies zo'n MTB bouwen als de mijne. Laden in 45min 80 km actieradius en binnen een paar sec op 60km/h. etc etc. Dit is natuurlijk niet toegestaan en ook bijzonder gevaarlijk, toch zijn deze producten te verkrijgen met CE keurmerk binnen de EU. de montage wil ik zelf doen omdat ik dan zeker weet dat het goed gebeurd. voor het verkopen van de producten en de montage op een MTB kan ik dan geld gaan verdienen. Ik vraag mij af wat er kan gebeuren als iemand een ernstig ongeluk krijgt/veroorzaakt en bij een technisch onderzoek blijkt dat ik de snelle MTB heb gebouwd. Dus niet doen zou je kunnen stellen, toch zijn er ook talloze bromfietszaken die 80cc opvoersetjes verkopen voor scooters, dit is wel toegestaan ? Mag de bromfietshandel deze spullen ook monteren ? Met de nadruk op dat het niet voor op de openbare weg is toegestaan ? Ik vergelijk het ook een beetje met de verkopers van de zogenaamde minibikes, ook absoluut niet toegestaan maar ze worden wel verkocht. Stel ik koop morgen een minibike, en er ontstaat een ongeval, dan is dat neem ik aan mijn risico en kan de tegenparij/verzekering/ik zelf toch nooit de verkoper van de minibike aansprakelijk stellen ? De klanten een formulier laten tekenen waarop vermeld staat dat het niet voor de openbare weg is dat deze fiets niet gemaakt is om 60km/h te gaan etc etc. Hoeveel dekking geeft mij dit ? Ik vraag me af hoe jullie hierover denken.
  14. Goed geanalyseerd mensen, volledig mee eens. Vroeger dacht ik ook niet "te" moeilijk, en straks na een tijdje rust/ontspanning vast ook niet meer. Dus misschien moet ik maar even ophouden met piekeren over de risico's en pas wanneer de rust terug is, verdiepen in wat ik wil gaan doen en zoek ik dan wel uit waar mijn risico's liggen en hoe ik hiermee om moet gaan. Eigenlijk staat de oorspronkelijke vraag er nog wel steeds, maarja, misschien is die vraag niet helemaal terecht..........
  15. Bedankt voor jullie reacties. Natuurlijk zou je de APK kwestie bijna kunnen uitsluiten, maar het ging mij erom dat je denkt alles netjes voor elkaar te hebben en dat dan links of rechtsom toch iets om de hoek kwam zetten wat zulke nare gevolgen heeft dat je prive je vermogen zou kunnen verliezen. Ik denk inderdaad op het moment zo zwart door wat ik de afgelopen jaren heb meegemaakt, 12 jaar terug was elk probleem juist een uitdaging en......hup dat gingen we even oplossen, op zoek naar het volgende obstakel. Daarom zeg ik ook, mijn angst is misschien ook wel ongegrond. Vermogen bezitte ik 12 jaar geleden ook niet, dat speelt natuurlijk ook een grote rol. Van een kale kip kan je tenslotte toch niet plukken. Het gaat mij erom dat ik rust wil vinden in een volgende onderneming zonder steeds bang te moeten zijn wat voor narigheid er nu weer op mijn pad terecht kan komen. Er gebeurd misschien niets, maar de angst dat er iets kan gebeuren is mij te spannend.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept