Mijn onderneming (BV) wordt overgenomen door een andere partij.
De nieuwe partij wil graag genieten van de voordelen van een eenmanszaak( startersaftrek etc )
Op deze manier betaal ik vennootschapsbelasting over de winst ( koopsom )
Een andere gedachtegang is dat de nieuwe partij een BV opricht en mijn hele BV overneemt, op deze manier profiteer ik van de deelnemersvrijstelling ( financieel voordeel )
De nieuwe partij kan dan na een paar weken zijn BV omzetten naar een eenmanszaak om toch te genieten van zijn financieele voordelen.
Is bovenstaande een idee wat is toegestaan ? We willen niets doen wat niet mag en het laatste wat ik wil is de nieuwe partij problemen bezorgen.
Het is dus zomaar een idee en ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier iets op aan te vullen hebben.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ser
ser
Dag,
Mijn onderneming (BV) wordt overgenomen door een andere partij.
De nieuwe partij wil graag genieten van de voordelen van een eenmanszaak( startersaftrek etc )
Op deze manier betaal ik vennootschapsbelasting over de winst ( koopsom )
Een andere gedachtegang is dat de nieuwe partij een BV opricht en mijn hele BV overneemt, op deze manier profiteer ik van de deelnemersvrijstelling ( financieel voordeel )
De nieuwe partij kan dan na een paar weken zijn BV omzetten naar een eenmanszaak om toch te genieten van zijn financieele voordelen.
Is bovenstaande een idee wat is toegestaan ? We willen niets doen wat niet mag en het laatste wat ik wil is de nieuwe partij problemen bezorgen.
Het is dus zomaar een idee en ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier iets op aan te vullen hebben.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49514-onderneming-verkocht-van-bv-naar-bv-naar-eenmanszaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag