Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mcsnowy
Beste leden van Higherlevel,
Als onderdeel van mijn studie Facility Management volg ik het moduul Ethiek en daarin behandelen we ethische dilemma's op managementgebied.
Wat erg actueel is, zijn de Olympische Spelen in Beijing en of sporters daar dan wel of niet heen zouden moeten gaan omdat er politieke en religieuze tegenstanders opgepakt en gemarteld worden.
Nu zal sponsoring van de spelen waarschijnlijk voor u en ik een ver-van-mijn-bed show zijn maar graag wil ik jullie mening vragen over de volgende stelling om eventueel een discussie op gang te laten komen (welke ik weer zou kunnen gebruiken voor mijn opleiding).
Als een soort vervolg op het al bestaande topic:
https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=44;action=display;threadid=9797;start=0#msg82890
wil ik jullie dus vragen te reageren op de volgende stelling vanuit de positie als manager:
"Zou je als manager van een bedrijf de Olympische Spelen in Beijing als platform gebruiken voor marketingdoeleinden (sponsoring, reclame of eventueel samenwerkingsverbanden) en dit dus doen eigenlijk puur om geld mee te verdienen terwijl de politieke situatie daar discutabel is?"