• 0

bouw cao duur

ik ben op zoek naar informatie over hoe ik onder de bouw cao kan komen.

door dat de belasting besloten heeft dat ik onder sector 3 val zijn mijn kosten als kleine ondernemer behoorlijk gestegen. ik heb zelfs overwogen om iets anders te gaan doen. vraag: is hier wat aan te doen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Onder de bouw CAO vallen functies als:

 

Timmerman;

Metselaar;

Calculator;

Uitvoerder;

Heibaas.

 

Verricht je deze werkzaamheden? Welke werkzaamheden verricht je eigenlijk precies? Wat heb je opgegeven aan de BD ? En hoe of waarom zijn ze tot die (vervelende/verkeerde?) conclusie gekomen?

 

Ik vind het trouwens wel interessant om te horen waarom je kosten worden verhoogd als je onder een andere CAO komt te vallen terwijl je ... ZZP'er bent ? Kun je daar wat meer uitleg over geven ?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

zzper ben ik niet ik heb wel personeel in dienst.

vorig jaar was ik nog een eenmanszaak toen was ik ingedeeld detailhandel en ambachten. na het omzetten van naar bv was het opeens de bouw geworden. de af te dragen loonheffing is verdubbeld. zo ook de kosten die ik aan de bedrijfs vereniging moet betalen.

de omschrijving die ik had voor de eenmanszaak was het graven van geulen t.b.v. kabels en buizen. deze omschrijvng is het zelfde gebleven.

de belastingdienst had ik erover gesproken (toen nog eenmanszaak) deze vertelde mij dat dit wel juist is. na het omzetten naar bv belde ik weer met de zelfde vraag en ook weer werd mij verteld dat dit juist was. want de belasting deelt je in. opdat moment wist ik het niet meer.

ik ben ook bezig met het opzetten van een groothandel. ik heb mij wel eens afgevraagd of ik niet beter het personeel onder de groothandel kan zetten en vervolgens uitbesteden aan mijn bv. ik heb nog geen antwoord van mijn boekhouder. ik hoop dat ik via deze weg wat meer duidelijkheid krijg.

Link naar reactie
  • 0

Je zou een bezwaarschrift kunnen indienen tegen de nieuwe indeling. Hoewel wat je doet meer met de bouw, dan met ambachten te maken lijkt te hebben. Dus misschien had je tot nu toe mazzel door een foutje van de BD.

 

De loonheffing zal toch niet meer zijn, tenzij je door de CAO je mensen meer moet betalen?

 

Als het echt niet meer rendabel is, misschien stoppen en je op andere activiteiten richten. Of je klanten meer laten betalen, die worden daar ook niet vrolijk van maar ja...

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.